Av Tage Wallin m12237 Onsdagen den 26 februari, 2003 - 13:00: |
Tillägg till Tage Wallins e-brev tidigare idag.
Jag har upptäckt att de numrerade Disgen-filerna i mappen Dg8Data var skrivskyddade.Tog bort o kunde starta DISGEN8.
MEN försök till ändringar i post, t ex byte av bilder, medförde att jag vid AVSLUT fick samma felmedelande jag angett i mitt förra e-brev.
Får också info att hela flocken är skrivskyddad, trots att jag tagit bortskyddet.
Fel i programmet el vad?
Av Gunnar Jonsson Torsdagen den 27 februari, 2003 - 20:36: |
Tage.
Kolla att ALLA filer i ALLA undermappar i Dg8data har borttaget skrivskydd.
Av Tage Wallin Torsdagen den 27 februari, 2003 - 21:29: |
Gunnar,
Jo,jag har tagit bort skyddet i Dg8Data i alla filer som visas men tydligen finns andra dolda. Som det står i Hjälpmarkeras med steckad linje runt ordet Skrivskydd om vissa filer är skyddade. Nog borde det finns ett generellt sätt att via Mappnamnet bli kvitt skrivskydet i alla underliggande filer.
Av Roland Ek Fredagen den 28 februari, 2003 - 09:54: |
Det finns ett litet program "CROA", som hjälper till att ta bort skrivskydd! Vet inte om det klarar "gömda" filer.
http://www.davidcrowell.com/croa.php
Roland
Av Gunnar Jonsson Fredagen den 28 februari, 2003 - 18:18: |
Funderar på ett gammalt hederligt DOS-kommando: c:\dg8data\*.* /s attrib -r
Kan det fungera tro?
Av Tage Wallin Lördagen den 1 mars, 2003 - 00:33: |
Tack för tipsen. Enl handböcker i W98 bör man bara i sällsynta fall öppna för dolda filer. Jag gjorde dock så, slog av s.skyddet men utan att bli kvitt den envisa ramen runt ordet 'Skrivskydd' Nog av: plötsligt fungerar DISGEN. Men som sagt varningen finns kvar att viss fil/vissa filer är skrivskyddade just i min Dg8Dáta.
Än en gång, tack Gunnar!
Av Gunnar Jonsson Lördagen den 1 mars, 2003 - 09:58: |
Men det finns ju inga dolda filer i disgens dataarkiv. Den enda dolda fil jag har är i dgpic, och den heter descript.ion och kommer från mitt bildprogram ACD See. Har du förresten kollat så att det inte är själva mapparna som är skrivskyddade. Eftersom mapparna i princip är en vanlig fil i datorns "ögon", kanske det kan vara så.
Av Gabriel Frisk Söndagen den 2 mars, 2003 - 09:59: |
Tage, om du har säkerhetskopierat datafilerna till en CD blir alla mappar och filer skrivskyddade. Om man kopierar tillbaka måste man ändra skrivskyddet efter kopieringen. Kan det vara något sådant som spökar?
mvh
Gabriel
Av Tage Wallin Torsdagen den 6 mars, 2003 - 20:46: |
C-versiones 'Hjälp' är för min del inte helt kongruent med nyheterna i '8c'- Har jag missat ngt vid importen?
EX: Jag har under C skapat en mapp 'Backup' men kan inte välja att lägga zip-flen där. 'Välj katalog' visar bara tre bl a, C: och D-stand, vilken senare är gulad. Jag har desperat prövat både C: och D-stand. C: i tron att få följdfråga om önskad 'mapp'.D-stand leder ju till en delvis självzippning. I båda fallen får jag omgående att skrivning till den fil jag skrivit namnet på inte går. "Den kanske är öppen..". Väljer jag kop till A: sätter arbetet igång men det blir utan kompimering!!
SUCK! Mitt byte fr ME till W98 har kanske lett till oöverstigliga...
Av Tage Wallin Fredagen den 7 mars, 2003 - 01:25: |
PROBLEMET ÄR LÖST! Tack för all hjälp!