Av Per Hermansson Lördagen den 8 mars, 2003 - 13:57: |
Hej
Vi har fått en gammal diskett med data
lagrad i något Disgen-format.
Det hela är inmatat ca 1992, och relenvanta
filer verkar heta PF3.flk och PF5.flk.
Något bra tips för att få in denna data
i version 8 av disgen, den verkar ju bara
stödja att importera version 6/7 filer ?
Kanske någon som har en äldre disgen-version
och som kan hjälpa till med uppgradering i
omgångar ? (Vi kan i så fall t ex skicka en
zip-fil med data-filerna.)
Av Karl-Olof Reinlund Söndagen den 9 mars, 2003 - 09:18: |
Filformtet ser ut att vara version 3.
Kontakta närmaste fadder så torde denna kunna konvertera från DG3 format till DG8.
MVH Karl-Olof
Av Kjell Weber Måndagen den 10 mars, 2003 - 09:29: |
Hej!
Jag kan försöka om du sänder filerna.
Lovar inget ...
Av Kjell Åberg Tisdagen den 11 mars, 2003 - 21:04: |
Hej!
Jag har tagit hem och installerat ver. 8.0c och när jag sedan skulle göra html-filer så blev det stora problem.
Den hittar inte filer.
Det verkar som om programmet lägger in felaktiga sökvägar med ex. "..%" och även bakgrundsbilden och knapparna "kopplas bort".
Tacksam om detta kan rättas omgående, eftersom jag säljer en cd med Smeder i Värmland och Dalsland och har just fått en beställning från FFS :-)
Av Ivar Björklund Tisdagen den 11 mars, 2003 - 23:20: |
Hej!
Som jag tidigare påpekat, om man har gjort en export tidigare och sedan uppdaterar programmet så uppgraderas inte mallarna. Ta bort hela mappen HtmlOrig i Dg8Data, gör sedan en ny export så skapas mallarna på nytt. Och allt bör fungera.
Mvh
Ivar
Av Kjell Åberg Onsdagen den 12 mars, 2003 - 12:47: |
Tack Ivar!
Tråkigt att man ännu inte har åtgärdat detta - det var ju samma elände med 8.0b, det känns som det är bara jag som använder denna funktion.
Av Gunno Grahm Onsdagen den 12 mars, 2003 - 14:22: |
Jag har samma problem som Kjell Åberg, men förstår inte Ivar Björklunds svar. Vad menas med att "ta bort"? Skall hela mappen kastas i papperskorgen?
Av Kjell Johansson Onsdagen den 12 mars, 2003 - 14:29: |
Hej! Har haft följande fråga under en annan rubrik men inte fått något svar, gör ett nytt försök här.
Jag gjorde en antavla i 8.c där jag hade några foton med. Allt verkade OK när jag tittade på den i utforskren och bilderna syntes.
Sedan brände jag allt till en CD, på den syns inga bilder, Bara en röd ram som markerar var bilden ska finnas.
Jag har väl gjort något fel, men vad??
Hälsningar Kjelle
Av Karl-Olof Reinlund Onsdagen den 12 mars, 2003 - 19:11: |
Hej Kjell!
Har Du även bilderna på CD i samma mapp som på datorn ? Annars tror jag inte att det fungerar.
Dina bildreferenser torde hänvisa till bildmappen på Din dator.
Om Du först skapar en PDF fil så borde det fungera utan att behöva flytta bilderna till egen mapp på CD. För att skapa en PDF fil behöver Du Acrobat (ej Reader) eller ett annat PDF program.
PDF betyder=Portable Document Format.
MVH Karl-Olof
Av Kjell Johansson Onsdagen den 12 mars, 2003 - 22:06: |
Hej!
I katalogen Dg8Data/Html/0001 har jag 804 st filer som heter något som *.htm, det är dessa jag kallade för Antavla. Det kanske ska kallas för något annat.
Om jag klickar på någon av dessa filer så dyker den personen upp på skärmen med foto om det finns något. Det var dessa 804 filer jag brände till en CD.
Men när jag kollar på CD:n finns alla filer med,men inga foton syns i tavlan, bara en platsmarkering.
Hälsningar Kjell