Jpg.bilder

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Porträtt och bilder: Jpg.bilder
Av Stefan Åhman Fredagen den 30 maj, 2003 - 21:43:

Vissa av mina jpg bilder visas såsom en svart ruta, när jag försöker ta in dem som porträtt i version 8c.
Kan man fixa det någonstans i programmet?

Av Lars-Göran Nipe Fredagen den 30 juli, 2004 - 08:50:

Hej!

Jag har kopplat en del bilder under fliken notiser till ett antal personer. När jag skall skriva ut ex en stamtavla så kommer inte bilderna med. Jag har för mig att man skall ändra i någon inställning så att bilderna skall komma med när jag printar ut det.

Hur gör man?

Mvh

Lars-Göran

Av Gunnar Jonsson Fredagen den 30 juli, 2004 - 09:02:

Under inställningar och respektive utskriftsmodell så finns ett antal knappar till vänster. Typ "Notiser för huvudperson" mm. Där går man in och bockar för porträtt respektive bild, och alla andra val man vill göra.

Av Lars-Göran Nipe Fredagen den 30 juli, 2004 - 09:28:

Hej!

Tack för hjälpen. Jag har hittat hur man skall göra.

Mvh

Lars-Göran

Av Inga-Lill Johansson Lördagen den 5 mars, 2005 - 16:30:

Hej, jag har försökt lägga in klipp från Genline, men det funkar inte om bildnamnet innehåller å,ä,ö.
Det tråkiga är att det går inte att avbryta proceduren utan Disgen går igenom alla mina sparade klipp till sista bilden i katalogen, det är ganska tröttsamt, jag kan bara stoppa detta med ctrl+alt+del om jag inte vill blädda igenom alla bilderna som finns i mappen.
vad gör jag för fel?
Inga-Lill

Av Marianne Munktell Söndagen den 6 mars, 2005 - 07:23:

Inga-Lill!

Du gör inget fel. Det går att lägga in bilder/foton med åäö i namnet i DISGEN 8.0d. Programmet accepterar dem. Felet är att programmet inte vet om det utan räknar upp alla bilderna. Detta kommer att vara rättat i nästa version.

Står du inte ut med att alla bilderna gås igenom varje gång du lägger in en ny bild med åäö i namnet får du låta bli åäö tills vidare.

Av Inga-Lill Johansson Söndagen den 6 mars, 2005 - 15:35:

Tack för svar Marianne, då vet jag varför.
Inga-Lill

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: