Utskrift på pappersbredd 841 - 1189 mm

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Antavlor: Utskrift på pappersbredd 841 - 1189 mm
Av carl-erik ripa Söndagen den 15 juni, 2003 - 10:42:

Jag har tillgång till en skrivare som kan skriva ut en utskrift på 841 X 1189 Alltså när en m bredd.
Kan jag på något sätt ändra i mitt utskriftsprogram så att jag kan göra detta. Skall ha det till en släktträff

Gäller bl.a sido indelat antavla

Av Marianne Munktell Söndagen den 15 juni, 2003 - 17:19:

Carl-Erik!

Du borde kunna ställa in din skrivare i Kontrollpanelen - Skrivare. Högerklicka på din skrivare och välj Egenskaper. Där bör finnas ett alternativ Utskriftsinställningar. Där kan åtminstone jag, som har HP Laserjet 1000, göra egna utskriftsinställningar. När jag sen ska skriva ut i DISGEN finns även den egna inställningen med som utskriftsalternativ när jag under Utskrift väljer Skrivarinställning och sen pappersstorlek under Papper - Storlek.

Hur det sen fungerar i praktiken vet jag inte, jag har bara en vanlig A4-skrivare.

Av carl-erik ripa Tisdagen den 17 juni, 2003 - 15:34:

Tack för Ditt förslag. Problemet är att jag i inställningar bara kan ange 7 st generationer. Men beträffande papperstorleken så finns det många alternativ A4, A5 osv men vad betyder 8,5 x 13

Av Inger Amnefelt Tisdagen den 17 juni, 2003 - 17:38:

8,5 x 13 är vykorts format.

Jag tror du behöver en drivrutin för skrivaren som kan skriva ut större format.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: