Av Niklas Lundin Tisdagen den 30 december, 2008 - 02:21: |
Rolf, saknas sidnummer skriver jag saknas. Anger man ADs eller SVARs bildnummer får man förvisso 4 **** i Disbyt men på ett felaktigt sätt. Finns säkert någon som kan reda ut det.
Av Rolf Carlsson Tisdagen den 30 december, 2008 - 16:47: |
Visst kan jag göra som Du skriver, men då saknar jag ju själv länken till den sida (bild) där jag hämtat uppgiften.
Vad Disbyt beträffar är jag av den uppfattningen att hänvisning till sida (sid 123) ger 4* men hänvisning till bild (bild 456) ger enbart 3*.
Av Niklas Lundin Tisdagen den 30 december, 2008 - 22:22: |
Finns ett antal sätt man kan spara länkar på. I Special, Text, Referens eller Oforskat för att nämna några. Pratar vi strukturerade källor har vi dock ett problem. Vad jag förstår vill många ha möjligheten att kunna koppla SVARs och ADs bildnummer till källan i Disgen precis som man nu kan göra med Genline. Personligen tror jag ingen om 50 år varken vet vad det står för eller har nytta av GID eller BildID.
Av Daniel Berglund Tisdagen den 30 december, 2008 - 22:44: |
Lite lagom svävande: det pågår diskussion med Arkiv Digital om hur man från t ex Disgen ska kunna länka till deras bilder. Dito med SVAR även om det väl är lite mer sparlåga på den diskussionen. Tiden har inte räckt för de inblandade, men alla parter är intresserade så någon typ av lösning blir det med tiden.
Av Sten Magnusson Onsdagen den 28 juli, 2010 - 18:36: |
Har det hänt något nytt beträffande bildlänkning av SVAR:s och Arkiv Digitals bilder?
Mvh/Sten Magnusson
Av Daniel Berglund (M25564) Torsdagen den 29 juli, 2010 - 13:11: |
Ja, åtminstone på ArkivDigital-sidan, så med lite tur ska vi kunna visa något på Släktforskardagarna.
Av Sten Magnusson Söndagen den 8 augusti, 2010 - 09:21: |
Det låter bra, men jag hoppas att även SVAR kan få ett ord med i leken så småningom.
Mvh/Sten Magnusson