Av Bengt Landegren Lördagen den 24 januari, 2004 - 11:24: |
Hur skall man göra för att slippa skriva in gemensamma händelser för gifta/sambo två gånger?
Har t.ex. skrivit in 2 adoptioner som specialnotiser hos båda föräldrarna.
Av Gabriel Frisk Lördagen den 24 januari, 2004 - 15:47: |
Skriv in dom i den gemensamma posten "Gifte"...
mvh
Gabriel
Av Bengt Landegren Fredagen den 30 januari, 2004 - 10:46: |
Tack!
Samma sak med flyttningar och dyligt?
Av Karl-Edvard Thorén Fredagen den 30 januari, 2004 - 11:34: |
Notiser i Gifte notis.
Det är bara textnotiser man kan lägga in under Gifte och så skild, se "ny notis" under gifte.
Avsikten är väl att det är det som rör giftemålet som man lägger in här t.ex. en beskrivning av brölloppet.
Om man vill lägga in samma händelsenotis på flera personer kan man kopiera och klistra in.
Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 30 januari, 2004 - 23:00: |
Karl-Edvard, som en liten komplettering, så kan man kopiera även andra typer av notiser än händelsenotiser.
Jag brukar kopiera bildnotisen om bilden föreställer flera personer. Ganska smidigt, fast inte riktigt bra. Om jag vill göra en justering i efterhand måste jag ju ändra i alla förekomster av den kopierade bildnotisen. Skulle ju vara mycket bättre med enbart en pekare.
Av Karl-Edvard Thorén Lördagen den 31 januari, 2004 - 16:52: |
Bildnotiser.
Sten-Sture, Bilderna i bildnotisen ligger bara med en pekare medan eventuell bildtext fast i notisen.
Av Bengt Landegren Söndagen den 1 februari, 2004 - 12:37: |
Kan ni kort förklara vad pekare är?
Finns det någon nackdel med att skriva in gemensamma flyttningar som giftesnotis? Låt oss säga som Special.
Av Karl-Edvard Thorén Söndagen den 1 februari, 2004 - 17:05: |
Pekare är att bilden inte liiger i texten eller notisen utan där ligger bara en adress, en pekare, som visar var bilden ligger. Så när texten skrivs ut hämtas bilden in. Det betyder att bilden måste vara "på plats" vid utskrftstillfället.