Av Karl-Edvard Thorén Onsdagen den 14 november, 2007 - 19:26: |
Hej Sven!
Det är ett gammalt problem att det är för liten text i den menyer där man skall skriva in sin text, t.ex. grunddata och notiserna.
Jag har skrivit ett förbättringsförslag för 2 år sedan med prioritet hög men det är ännu inte behandlat vilket vi naturligtvis måste beklaga.
Av Sven Lindberg Onsdagen den 14 november, 2007 - 21:02: |
Heja Karl-Edvard
Hjälper det att jag röstar på Dig!!
/Sven
Av Daniel Berglund Onsdagen den 14 november, 2007 - 21:04: |
Hej Karl-Edvard,
om det är ditt förslag nummer 476 du menar så har det faktiskt rört lite på sig på sistone, så till nästa version ska det förhoppningsvis bli bättre. Dels fungerar det numera bra att använda bildskärmsinställningen "stora teckensnitt", alltså den som nämndes ovan och som påverkar hela systemet. Dels har jag hittat ett sätt att få samma effekt men så att det bara påverkar DISGEN. Menyer, dialoger osv blir alltså större, men bara i DISGEN. Det blir inte så vackert, men den som tycker att det är för smått idag uppskattar det nog.
Av Karl-Edvard Thorén Torsdagen den 15 november, 2007 - 10:55: |
Hej Daniel!
Ja det är mer mitt förslag nr 475 som ännu bara står som registrerat.
Man bör kunna ändra textstorleken i dessa menyer, grundata och där man ändrar/skriver notiser på samma sätt som i översiktsmenyn och notisdialog. Men då måste man också kunna göra menyfönstret större så att texten får plats.
Av Daniel Berglund Torsdagen den 15 november, 2007 - 11:23: |
Jaså, den hade jag inte sett (det är en supportrapport, och de brukar inte åtgärdas eller behandlas).
Jag hoppas att de åtgärderna jag har gjort ska räcka, om jag får dem att fungera pålitligt. Att göra fönstret för inmatning av personnotiser med valbart typsnitt skulle kräva väldigt mycket arbete och det skulle förmodligen inte bli rätt heller. Jag tycker också att det är fel åtgärd. Har man problem att läsa texten där har man nog problem att läsa den på andra ställen i programmet också, så ska man lösa något så ser man till att hela programmet går att "förstora" eller så får användarna ändra den ovan omtalade inställningen i Windows.
Av Karl-Edvard Thorén Måndagen den 19 november, 2007 - 16:20: |
Hej Daniel!
Ursäkta mej, jag hade ett minne av att jag skrivit om problemet med liten text i notismenyn så jag sökte efter det och observerade inte att det bara var en supportrapport jag skrivit, en miss att jag inte också gjorde den till ett förslag.