Avdela familjer?

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Stamtavlor: Avdela familjer?
Av Josefine Dahlqvist Tisdagen den 4 maj, 2004 - 21:05:

Hallåj!
Undrar om man kan få varje familj indelad på olika papper. Ex. mor,far och jag (papper1) morfar, mormor, mor (papper2)..osv.
Nu kommer alla generationer löpande efter varandra, vilket blir rörigt i min hjärna. Jag vet att under släktmartikel blir nya sidor automatiskt. Men jag gillar stamtavle-formen och vill ha med kusiner, brysslingar osv. Finns det nån inställning eller kan man "gå" in med mellanslag och själv dela in sidorna som man vill. Tack på förhand.
mvh
Josefine

Av Kar-Erik Lerbro Onsdagen den 5 maj, 2004 - 21:53:

Hallåj själv Josefine!
Jag har testat lite, men jag har inte riktigt lyckats komma undefund med hur du menar. Du skriver att du vill ha utskriften så här: mor,far och jag (papper1) morfar, mormor, mor (papper2)..osv. Du skriver också att du gillar stamtavleformen. Men i stamtavlan förekommer inte mor- och farföräldrar med sina anor; det är i antavlan de, liksom släktrelationerna, är med.

Det går ju att skriva separata antavlor utgående från vilken person som helst, men det är väl inte det du frågar efter. Men då får du släktrelationerna från den proband du utgår från.

Kanske någon annan har ett bättre svar på din fråga.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: