Bilder med text till

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Porträtt och bilder: Bilder med text till
Av Anneli Alenius (M07415) Torsdagen den 13 maj, 2004 - 09:23:

Hej!

Om man har bilder som man vill ha en text till , hur gör man då?

Av Sten-Sture Tersmeden Torsdagen den 13 maj, 2004 - 09:50:

Titta på dina bilder via notisformen i "Ändra personnotiser". Tryck på knappen Ändra. Då ser du att det finns flikar för Bildtext och Anteckningar.

Av Karl-Erik Lerbro Torsdagen den 13 maj, 2004 - 10:10:

I den dialogruta du använder då du lägger in bilden som en ny notis har du tre flikar i överkanten, Grunddata, Bildtext och Anteckningar.
Fliken Grunddata öppnas förvalt och som du använder för att hämta bilden. Väljer du Bildtext kan du skrivaa en text som du får centrerad under bilden. Väljer du Anteckningar har du i Inställningar/Tavlor ett par var för var du vill skriva texten.
Har du lagt in bilden under fliken Porträtt i "Ändra personnotiser" måste du under fliken Notiser i "Ändra personnotiser" (på samma sätt som du bestämmer storleken på porträttbilden)ändra bildnotisen och komplettera med texten.

Av Gunnar Jonsson Lördagen den 17 september, 2005 - 12:23:

Har ett problem med bildtexter till porträtt.
Under fliken för bildtext finns till höger anvisningar för ny rad, nytt stycke mm.
Inget av detta fungerar.
Gör jag en radmatning, så skrivs texten ut på samma rad i alla fall.
Är det fel i programmet eller är det fel på mig?

Av Karl-Edvard Thorén Lördagen den 17 september, 2005 - 15:28:

Bildtexter, Hej Gunnar,
Det är inte fel på dej, det fungerar inte med redigering av bildtexten inte heller med anteckningar. Jag tror inte det är meningen att det skall vara med för bilder men de har använt samma meny för alla notiser.
Jag skriver en felrapport får vi se vad som händer.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: