Av Gabriel Frisk Lördagen den 22 februari, 2003 - 08:15: |
Meg, tummen upp, bra att du fick det att fungera! Ha ett skönt veckoslut!
mvh
Gabriel
14974
Av meg ericsson Lördagen den 22 februari, 2003 - 16:02: |
Kjell, tack för tipset, men det har jag faktiskt kommit på alldeles själv. Ibland tänds ett ljus även hos "äldre damer".
Nu vet jag vart jag skall vända mig om jag får liknande problem.
Med detta meddelande tackar jag alla som engagerat sig i mitt problem och önskar Er alla en trevlig helg.
Mvh
Meg
Av Ingrid Nielsen Lördagen den 21 februari, 2004 - 15:15: |
Hej
Kan ni hjälpa mig, har 8.0 c
Kan inte säkerhetskopiera efter jag lagt in något nytt i släktforskningen. Kopian går inte att öppna, utan det kommer nedanstående upplysning.
Kan ej återläsa fil disgen.ini. Failed CRC check kod 0/23. Kan ej återläsa fil D-Stand\DD0.dg8, orsak Filen som utgör säkerhetskopian är skadad, kod: 2/0
Filen A:\dg8.zip fanns ej eller är ingen säkerhetskopia
Har även lagt in programmet i en annan katalog men det hjälper inte
Ingrid Nielsen nr 9366
Av Gunnar Jonsson Lördagen den 21 februari, 2004 - 17:07: |
Ingrid, har du provat med en annan diskett? Disketter är ingen direkt säker lagringsplats, de kan bli dåliga helt apropå.
Men du säger att du inte kan säkerhetskopiera. De felmeddelanden du fått kommer ju vid återläsning från säkerhetskopian.
Har du kört de två valen i menyn "verktyg": "Kontrollera notiser" samt "Kontrollera DISGENs filer"?
Av Gunnar Bengtsson Söndagen den 22 februari, 2004 - 07:35: |
Hej
Har du provat att köra en säkerhetskopia till en egen mapp på hårddisken?
Får du då samma problem eller går det bra?
Av Rolf Fransson Onsdagen den 2 juni, 2004 - 21:21: |
Hej,
Jag kan inte säkerhetskopiera till min CDRW-skiva.CDRW enheten på min dator är F.
Jag har bytt till operativsystem Win XP från Win Me i ny dator.
Brännarprogram Nero 6.
Jag väljer att säkerhetskopiera på fritt vald enhet och säkerhetskopiera till F.
Jag får C:/ under katalog.
Under välja katalog får jag C:/ med undermappar.
När jag förföker säkerhetskopiera får jag följande feltext från Disgen.
Kod 1.Orsak 1/0 error 21.
Kod 21.Orsak 1/0 error 21.
Går bra att säkerhetskopiera med diskett.
Finns någon som kan hjälpa mig?
Rolf
Av Marianne Munktell Onsdagen den 2 juni, 2004 - 22:02: |
Rolf!
Du kan inte säkerhetskopiera direkt till en CD-skiva. Vill du säkerhetskopiera till en CD måste du först säkerhetskopiera till fritt vald enhet, dvs en hårddisk eller till någon annan enhet typ ZipDrive, minnespinne etc. Sen bränner du säkerhetskopian, Dg8.zip-filen, till CD-skivan med ett brännarprogram.
Av Henrik Mangs Torsdagen den 3 juni, 2004 - 08:03: |
Det går bra att säkerhetskopiera till en fritt vald mapp på hårddisken, sen kan du bränna denna mapp med säkerhetskopian med ditt brännarprogram.
Är du i behov av att återkopiera ditt material till ditt Disgen program kan du hämta informationen direkt från CD-n
Av Åke A Källstrand Torsdagen den 3 juni, 2004 - 17:56: |
Det går alldeles utmärkt att säkerhetskopiera direkt till en CDRW-skiva. Mkt bra eftersom det går att fylla på efterhand -och dessutom återskrivningsbar. Använder Roxio (Adaptec) brännarprogram.
Av Marianne Munktell Torsdagen den 3 juni, 2004 - 19:28: |
Åke!
Kan du steg för steg beskriva hur du säkerhetskopierar direkt till en CD-RW från DISGEN? Du måste ju ändå vad jag förstår använda dig av ett brännarprogram.
Jag har inte lyckats säkerhetskopiera direkt till en CD-RW från DISGEN. Mitt brännarprogram, Nero, är ju då inte inblandat i processen. Jag har Windows XP pro.