Av Jörgen Fryxell Torsdagen den 7 april, 2005 - 15:49: |
Hej Maria!
Det kan hända att du har fått filen nedladdad.
Sök efter dgdemo.exe.
Troligen ligger den under Temporära filer under Windows
Av Maria Holst Söndagen den 10 april, 2005 - 00:45: |
Gabriel! Inga mjukvarubrandväggar vad jag vet. Operativsystem? Windows98.
Jörgen! Tyvärr! Har letat igenom hela hårddisken, inget spår av dgdemo.exe (eller liknande).
Tack, bägge två, men..
Några nya råd från nån?...
Av Magnus Påhlsson Måndagen den 11 april, 2005 - 13:28: |
Hej Maria
Kanske ett dumt förslag men har du försökt att "höger klicka" på "Ladda ner DISGEN 8.0d Demo >> och välja "Save Target as..."? Ibland kan detta lösa problem med den direkta kopplingen! Men välj då gärna att spara filen på förslagsvis skrivbordet så att den är lätt att hitta när den är färdig! Man kan även avbocka rutan "Close this dialog box when download completes" i dialogboxen "File Download"!!! På så sätt har du kontroll på hela nerladdningen och vet när filen har kommit hem.
Med vänliga hälsningar
Magnus Påhlsson
Rydsgård
Av Bertil Magnusson Måndagen den 11 april, 2005 - 18:35: |
Maria, vill du att jag skall ladda ner demot till min dator och via e-post sända det till dig?
I så fall måste du ha tillräcklig plats i din brevlåda. Hämta hem eller radera så brevlådan blir tom.
MVH / Bertil Magnusson Medl. 0428 Tel. 031-443070
Av Bertil Magnusson Måndagen den 11 april, 2005 - 18:40: |
Maria, nu har jag utan problem hämtat 3546 Kb som väntar på att sändas till dig.
MVH / Bertil Magnusson
Av Maria Holst Måndagen den 18 april, 2005 - 04:16: |
Tusen tack, Magnus och Bertil! Fick ett mejl från en annan medlem med samma förslag som ditt, Bertil, och det var ett utmärkt förslag. Ty nu har jag mottagit och lyckligen installerat demot. :-)
MVH/Maria Holst
Av Anders Malm Torsdagen den 11 augusti, 2005 - 09:45: |
Tjena.
Tänkte att jag skulle testa Disgen, så jag laddade ner demon från hemsidan men den vägrar att installeras. Den kommer en bit på vägen men efter ett tag så stannar den bara och säger att käll filen är korrupt. Jag har Windows XP +
SP2 och jag vet att SP2 är känt för att ställa till med problem med diverse program, är det möjligtvis så att Disgen inte diggar SP2 så att säga. Eller är det något annat som kan tänkas vara fel?
Tacksam för all hjälp jag kan få,
mvh Anders
Av Ove Billing (M00895) Torsdagen den 11 augusti, 2005 - 10:13: |
Anders, det måste vara något annat fel som är trasigt. Jag kör Disgen 8.1 med SP2 sedan i höstas utan problem. Föreslår att du laddar ner en gång till. Kan ha blivit något fel under nerladdningen.
Av Anders Fredagen den 12 augusti, 2005 - 17:58: |
Ok, försökte igen och nu fungerade det finfint. Tack Ove.
Av Per Wallin Fredagen den 10 oktober, 2008 - 20:09: |
Hej!
Jag har gjort bort mig! När jag städade på C-disken plockade jag bort Disgen 8 eftersom en lika stor fil innehöll uppgraderingen och, trodde jag, hela den senaste versionen. Nu är Disgen emellertid borta ur hårddisken, dock finns säkerhetskopierade datafiler separat. Kan jag ladda ner programmet igen utan att behöva betala full kostnad på nytt?
Av Christer Gustavsson (M04621) Fredagen den 10 oktober, 2008 - 20:50: |
Om du har slarvat bort CD-skivan kan du kontakta vår exp för att få hjälp.
Av Kristina Matan Onsdagen den 12 november, 2008 - 12:12: |
Hej!
Har köpt ny dator. När jag installerar Disgen 8.0d från CD-skivan säger den efteråt att installationen har fungerat. Men när jag försöker öppna Disgen står det:"Disgen.exe har slutat att fungera" och programmet måste stängas. Den nya datorn har Windows Vista, är en HP med processor AMD Phenom x3 64. Måste det vara en Intel processor för att disgen ska fungera?
Av Ingvar Kärrdahl Onsdagen den 12 november, 2008 - 14:56: |
Svar till Kristina
Det tycks vara en mycket bra dator du har skaffat dig. AMD eller Intel har ingen betydelse. Det är inte heller fel på Disgen. Däremot har Vista en del små egenheter som man måste vänja sig vid.
När du installerar Disgen måste du köra som administratör och det tror jag att du gjort. När du sedan ska starta Disgen så måste du högerklicka på Disgens ikon på skrivbordet. I snabbmenyn ska du sedan markera/klicka på alternativet ”Kör som administratör” och du måste också godkänna programmet i den dialogruta som sedan kommer upp. Därefter kommer Disgen att starta utan problem.
Eftersom din originalskiva är en 8.0-version så har du ganska många uppdateringar att göra för att komma till version 8,1d. Därför föreslår jag att du via Dis hemsida beställer 8.1e som är en Vista-anpassad version av Disgen. Detta innebär även att du slipper de lite omständiga startprocedurerna som jag beskrev. Denna skiva kostar endast 100:- inkl. porto och är mycket prisvärd.