Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 24 mars, 2006 - 08:43: |
Tyvärr inte det problemet eftersom länken fungerar om jag kopierar den från Disgen och klistrar in i Internet Explorer.
Av Gunnar Jonsson (M00707) Fredagen den 24 mars, 2006 - 09:27: |
Jo, men då är det Internet Explorer som har kontakt med internet. DISGEN tar kontakten själv, så brandväggen måste tillåta DISGEN att koppla upp. I Nortons brandvägg kallas DISGEN för "Släktforskarprogram".
Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 24 mars, 2006 - 09:37: |
Jag får visserligen inget klagomål från min brandvägg (Norton), men skall kolla i alla fall.
Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 24 mars, 2006 - 14:42: |
Kollade inställningarna i Norton Internet Security, och där låg felet. Disgen.exe hade 2 regler, OK och Stopp, och de var automatiska.
Tack för hjälpen.
Av Charlotte Börjesson (M08350) Onsdagen den 5 juli, 2006 - 11:07: |
När jag är i visningsläget Antavla 1, markerar en person och väljer Sök i DISBYT på Internet ändras inte sökinformationen när jag väljer ny person. I Översiktsbilden ändras sökinformationen när jag bara markerar personererna.
Är det så eller gör jag fel?
Charlotte
Av Joel Vogler Torsdagen den 6 juli, 2006 - 10:19: |
Det är nog inte du som gör fel, Charlotte. Jag har erfarit samma sak, även i visningslägena Stamtavla och Söklista. Och det gäller också Sök i DISPOS.
Det verkar som om den automatiska ifyllningen av sökdata är implementerad endast i visningsläge Översikt, vilket är synd. Kanske något för PUG att titta på till nästa version av DISBYT?
Av Charlotte Börjesson (M08350) Torsdagen den 6 juli, 2006 - 20:15: |
Tack för svaret Joel.
Förhoppningsvis har Olof C koll på detta också för jag saknar denna funktionen i visningsläget Antavla.
En annan sak som jag hoppas går att ändra på är att kunna välja ny person utan att först behöva ta bort senaste sökrutan och resultatsrutan för DISBYT-sökningen. Är det ett fall för PUG mån tro? Någon som vet?
Charlotte