Koppling till DISBYT

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Koppling till DISBYT och Genline: Koppling till DISBYT
Här diskuteras användningen av DISGENs koppling till DISBYT från menyn Sök.

Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 24 mars, 2006 - 08:43:

Tyvärr inte det problemet eftersom länken fungerar om jag kopierar den från Disgen och klistrar in i Internet Explorer.

Av Gunnar Jonsson (M00707) Fredagen den 24 mars, 2006 - 09:27:

Jo, men då är det Internet Explorer som har kontakt med internet. DISGEN tar kontakten själv, så brandväggen måste tillåta DISGEN att koppla upp. I Nortons brandvägg kallas DISGEN för "Släktforskarprogram".

Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 24 mars, 2006 - 09:37:

Jag får visserligen inget klagomål från min brandvägg (Norton), men skall kolla i alla fall.

Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 24 mars, 2006 - 14:42:

Kollade inställningarna i Norton Internet Security, och där låg felet. Disgen.exe hade 2 regler, OK och Stopp, och de var automatiska.
Tack för hjälpen.

Av Charlotte Börjesson (M08350) Onsdagen den 5 juli, 2006 - 11:07:

När jag är i visningsläget Antavla 1, markerar en person och väljer Sök i DISBYT på Internet ändras inte sökinformationen när jag väljer ny person. I Översiktsbilden ändras sökinformationen när jag bara markerar personererna.

Är det så eller gör jag fel?

Charlotte

Av Joel Vogler Torsdagen den 6 juli, 2006 - 10:19:

Det är nog inte du som gör fel, Charlotte. Jag har erfarit samma sak, även i visningslägena Stamtavla och Söklista. Och det gäller också Sök i DISPOS.

Det verkar som om den automatiska ifyllningen av sökdata är implementerad endast i visningsläge Översikt, vilket är synd. Kanske något för PUG att titta på till nästa version av DISBYT?

Av Charlotte Börjesson (M08350) Torsdagen den 6 juli, 2006 - 20:15:

Tack för svaret Joel.

Förhoppningsvis har Olof C koll på detta också för jag saknar denna funktionen i visningsläget Antavla.

En annan sak som jag hoppas går att ändra på är att kunna välja ny person utan att först behöva ta bort senaste sökrutan och resultatsrutan för DISBYT-sökningen. Är det ett fall för PUG mån tro? Någon som vet?

Charlotte

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: