Av Nils-Yngve Herrström Söndagen den 9 januari, 2005 - 19:08: |
I DISGEN 8.0 finns ingen funktion för att snabbt och enkelt få ut en släktforskarförteckning. Använder man DISGEN-orter och dessutom levnadsnotiser finns ju all information lagrat.
Jag undrar om det är någon som har kommit på ett annat sätt att snabbt få en förteckning på vilka socknar och byar som man har forskat i, gärna med möjlighet att även få ut tidsperioderna. Det ska helst vara möjligt att sortera länsvis och inom varje län sockenvis etc.
Av Karl-Edvard Thorén Söndagen den 9 januari, 2005 - 21:44: |
Utskrift av socknar och byar.
Hej Nils-Yngve, har Du provat att göra en utskrift utgående från orter? Här kan man välja vilka händelser som skall vara med och från vilka orter i ortsträdet man vill utgå.
Av Nils-Yngve Herrström Torsdagen den 13 januari, 2005 - 19:20: |
Karl-Edvard!
Jag har provat utskrift från orter men resultatet blir inte så bra. Om man utgår från ett län får man en lista där alla orter finns med, även de som jag själv inte har lagt in.
Om man har flera levnadsnotiser för en person, vilket inte är helt ovanligt, kommer alla levnadsnotiser med på var och en av orterna. Det hade underlättat mycket om bara levnadsnotisen för den aktuella orten hade listats.