Kan man publicera valda delar?

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Publicering på Internet: Kan man publicera valda delar?
Av Sofia Ling Fredagen den 14 januari, 2005 - 23:06:

Hej!

Jag funderar på att börja använda DISGEN som verkar vara ett toppenprogram, men undrar följande:
* Kan man HTML-exportera (publicera) bara en del av den informationen man har lagt in om en person (hur gör man då)?
* Kan man HTML-exportera bara valda delar av släktträdet (ungefär hur)?

Mycket tacksam för svar!

Av inger Amnefelt Lördagen den 15 januari, 2005 - 06:04:

Vist kan du det.
Klicka på Jordgloben. Gå in på fliken ANSEDLAR. Där kan du du välja vilken notiser du vill ta med för huvudperson, levnadsbeskrivning övriga personer och giften. Klicka på ÄNDRA bocka i de notiser du vill ha med.

Inger Amnefelt
Medlem 10065

Av Anders Sundström Onsdagen den 16 mars, 2005 - 13:59:

Hej
Kan man vid export till Html undanta personer och personuppgifter som är i strid med PUL.
Anders Sundström
Medlem 12711

Av Gunnar Bengtsson Torsdagen den 17 mars, 2005 - 07:11:

Hej.
Om man gör en söklista med den släkt man ämnar exportera till Html, så kan man ur denna lista radera de man inte vill ha med. Exportera därefter söklistan.

Av Kjell Arnesson Torsdagen den 17 mars, 2005 - 17:53:

Hej!

Nja... jag håller inte med om detta. Den person man raderar i söklistan finns med som barn hos föräldrarna och kommer på så sätt med i föräldrarnas ansedel. Som jag ser det är det enbart genom att radera personen i databasen som man kan undvika att personen exporteras till Html.

Mvh Kjell 13148

Av Joel Vogler Torsdagen den 17 mars, 2005 - 18:46:

Varför inte ha en speciell flock för sådana personer som du inte vill lämna ut? Vid exporttillfället har man ju möjlighet att välja vilka flockar som skall ingå i exporten.

Av Joel Vogler Torsdagen den 17 mars, 2005 - 18:59:

Nej, jag provade själv - flockidén fungerar inte heller. Visserligen läggs inga ansedlar upp för de personer som inte skulle offentliggöras, men uppgifter om dem finns i de andras ansedlar.

Av Ann Sjöberg Torsdagen den 17 mars, 2005 - 19:54:

Det finns gedcomprogram "privatisera" dina uppgifter på nu levande personer. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket program det var jag provade. Det försvann när jag formaterade om min dator.

Men titta gärna här. Fast om det är bra vet jag inte.
http://help.surnameweb.org/gedprog.htm

Av Roland Ek Måndagen den 20 mars, 2006 - 17:55:

Det hade varit bättre med en liten ruta, där man bockar för de, som man vill ha med i HTML-utdraget. På så sätt kan man bocka av "ej tillfrågade", oforskade och Gud Förbjude, gissningar!

Eller annat löst folk, som man inte vill kännas vid!

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: