Källor på HTML-sidor

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Publicering på Internet: Källor på HTML-sidor
Av Peter Engholm Torsdagen den 24 februari, 2005 - 12:28:

Hej, hur jag än letar och försöker så kan jag inte få med att källorna till alla personuppgifter publiceras vid HTML-export. Detta ser jag som ett stort "måste" så att den information jag lägger ut på hemsidan innehåller mina orginalkällor då jag själv inte forskat fram mycket av det i databasen. Hur gör man? Eller finns det någon kod man kan lägga in i HTML-källfilerna som åstadkommer detta? Främst gäller det grundinformationen som föd / död info.

En annan fråga gäller export av tex antavla till RTF. Vid denna så kommer inte orter & namn register med sist i filen. Varför?

Av Sten Magnusson Fredagen den 2 juli, 2010 - 23:39:

Nu är denna fråga några år gammal, men för kännedom svarar jag ändå. Jag hade själv problem med detta förr, men fick efter några år reda på att man skulle göra så här (se nedan).

I senaste versionen av Disgen står det följande text i slutet av RTF-filen.

Namnregister behöver uppdateras! I Microsoft Word trycker du först CTRL-A och sedan F9.

Ortsregister behöver uppdateras! I Microsoft Word trycker du först CTRL-A och sedan F9.

Mvh/Sten Magnusson

PS! Testade detta idag i Disgen 8.a demo, men då fungerade inte det DS!

Av Christer Gustavsson (M04621) Lördagen den 3 juli, 2010 - 23:04:

Jag testade att skapa en antavla, med 8.2a, i rtf-format. Orts- och personregister var inställda att ingå. Öppnnade filen i Word 2007 och använde mig av CTRL-A och sedan F9 med lyckat resultat. Det här har fungerat i många äldre versioner av Disgen och Word.

Kan det vara någon inställningsfråga?

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: