Notiser med radbrytning i Antavla i Tabellform

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Antavlor: Notiser med radbrytning i Antavla i Tabellform

Av Marianne Munktell Fredagen den 25 mars, 2005 - 12:03:

Slutsatser:

Att bocka för Ny rad i varje notis i Inställningar för Ansedlar påverkar inte utskrifterna för antavla eller stamtavla.

Man måste markera Placera anteckningar - Inuti texten under Inställningar för Tavlor för att få med notisen Anteckningar.

Shift + Enter ger ny rad utan indrag.

Bara Enter ger ny rad med indrag och större radmellanrum. Så även mellanslag + Enter.

Jag kan inte se någon skillnad mellan mellanslag + Enter och bara Enter.

Märkligt att det finns så många dolda finesser i DISGEN! Man lär sig något nytt varje dag!

Av Lars Skillius Fredagen den 25 mars, 2005 - 14:55:

Att i efterhand gå igenom alla notiser - det kan vara frågan om tusentals - för att med några tangenttryckningar (oavsett hur) för var och en av dem begära att notisen skrivs ut på ny rad överskrider i vart fall mitt tålamod. Detta var bakgrunden till att jag i höstas föreslog programutvecklingsgruppen att man i nästa uppgradering ordnar så att funktionen "Ny rad för varje notis" arbetar även för an- och stamtavlor. Intill dess får jag nog, och kanske många med mig, dras med dessa "grötiga", kompakta och svåröverskådliga tavlor.

Av Jimmy Larsson Tisdagen den 29 mars, 2005 - 15:55:

Hej

Det är lite tragiskt tycker jag.

Mvh Jimmy

Av Folke Strandberg m567 Onsdagen den 7 december, 2005 - 19:09:

Jag vill också ventilera besvikelsen över att "ny rad för varje notis" inte funkar för antavla i tabellform. Detta är en fråga med mossa på och vad jag undrar över är att jag inte ser någon kommentar från programutvecklingsgruppen. Har PUG någon lista över prioriterade ändringar som man kan få titta på?
Hälsn

Av Christer Gustavsson Onsdagen den 7 december, 2005 - 21:00:

Folke,

problemet som du beskriver finns med bland de som vi prioriterat för att åtgärda. Men jag kan tyvärr inte ge besked om när den versionen kommer att släppas.

Men jag kan glädja dig med att vi håller på att introducera flera nya utvecklare samtidigt som en av våra nuvarande utvecklare åter har lyckats få tillgång till bredband efter flytt från Linköping till Skåne. Och därmed kunna fortsätta med DISGEN-utveckling.

Av Sune Fälth m 08788 Onsdagen den 7 december, 2005 - 23:47:

För att "trycka på" behovet av "ny rad för varje notis" i an-och stamtavlor i tabellform vill även jag ansluta mig och ser det som största prioritet för programgruppen, att utvecka något som liknar ansedeln, där man kan välja ny rad för varje notis. Jag har i många år försökt få stil på mina tavlor men misslyckats och vill inte manipulera med olika tangenttryckningar för tusentals notiser.
Disgen är för övrigt ett väl fungerande program trots många märkliga inlägg i detta forum.

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Torsdagen den 8 december, 2005 - 09:49:

Ny rad för varje notis i antavlan är ett önskemål jag framfört ett flertal gånger i flera år.
Nu hoppas också jag att det blir infört när man ser att det är ett allmänt önskemål.

Av Lars Skillius Söndagen den 11 december, 2005 - 19:19:

Det vore trevligt om programutvecklingsgruppen här i DIS Forum informerar om de fel/funktioner man har föresatt sig att ta itu med och vilken priotitet man har gett dessa rättelser/kompletteringar.

Av Christer Gustavsson Måndagen den 12 december, 2005 - 19:59:

Lars,

tack för ditt förslag. Låt oss fundera över hur vi kan hantera en sån information utan att skaffa oss onödigt arbete på bekostnad av det reella rättningsarbetet.

Av Folke Strandberg 567 Måndagen den 12 december, 2005 - 20:47:

Till Christer Gustavsson
Tack för ditt besked.

Av Folke Strandberg m00567 Måndagen den 19 december, 2005 - 18:27:

Till Christer Gustavsson
För tydlighetens skull vill jag förklara, att mitt tack till dig den 12/12 inte hade något med din kontakt med Lars Skillius att göra. Mitt tack på fel plats ser ju lite snorkigt ut. Tacket avsåg det snabba besked jag flera dagar tidigare fick av dig rörande ny rad för notiser i antavla i tabellform.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: