Av Elenor Svensson Söndagen den 5 juni, 2005 - 17:44: |
Hej! En vän har länge talat om att han inte får källdatabasen att fungera. Programmet slutar fungera när han försöker öppna databasen. Nu provade vi att göra en säkerhetskopia och installera den i mitt Disgen, och det fungerar inte där heller.
Kan man prova att byta ut hans källdatabas mot min? Vilka filer är det i så fall vi ska byta ut?
Finns det någon som är villig att hjälpa oss?
Av Karl-Edvard Thorén Tisdagen den 7 juni, 2005 - 17:48: |
Källdatabasen. Hej Eleonor.
Du kan inte byta ut källdatabasen mot din egen för när man tänder lampan för att gå in i källdatbasen kopplar man den notisen till ett entry i källdatabasen och det är unikt för varje installation.
Men frågan är vad det är som inte fungerar.
Jag tycker Du tar kontakt med en fadder för att diskutera problemet.
Av Elenor Svensson Tisdagen den 7 juni, 2005 - 22:36: |
Hej Karl-Edvard.
Tack för tipset. Tror säger dock att han redan talat med någon fadder om detta problem, och dessutom med någon av programutvecklarna. Det han fick till svar var: "Det BORDE fungera"... Men vad gör man om det inte fungerar ändå... Om någon är villig att hjälpa till kanske jag kan göra skärmdumpar och skicka, så syns det lättare vad det är för problem...
Av Karl-Edvard Thorén Onsdagen den 8 juni, 2005 - 22:14: |
Hej Elenor! Du får skicka säkerhetskopian till mej om Du vill men beskriv vad som inte fungerar.
Av Elenor Svensson Torsdagen den 9 juni, 2005 - 23:02: |
Hej igen. Tack! Jag ber min vän att han kontaktar dej. Han borde väl kunna beskriva problemet bättre än jag. Han har haft problemet länge, och jag tycker inte att man bara ska acceptera det, utan att man bör få hjälp att rätta till det.
Vi hör av oss!
Mvh, Elenor
Av Karl-Edvard Thorén Fredagen den 17 juni, 2005 - 21:46: |
Hej Eleonor!
Det har inte kommit något material på problemet i källdatabasen!