Av Ingvar Kärrdahl (Dis09228) Måndagen den 27 mars, 2006 - 17:14: |
Svar till Ernst
Beträffande html-biblioteket behöver du inte ha mer bekymmer. Eftersom du kan starta programmet så finns det på rätt plats, annars hade du fått ett felmeddelande.
»Herren prövar blott, han ej förskjuter.»
Men med glädje sade hon till gubben:
»Paavo, Paavo, tag med fröjd till skäran!
Nu Ernst kan du ta till Disgen och mata in släkten men glöm inte att med jämna mellanrum ta säkerhetskopior.
Av Lasse Frej Lördagen den 29 april, 2006 - 15:23: |
Jag har just uppgraderat till Windows XP och i samband med det installerat om och uppgraderat DISGEN (8.0 från CD -> 8.1 -> 8.1a). Kan någon berätta om vilka filer (om några) under DgData som påverkats av uppgraderingarna från 8.0. Det har betydelse för dem av oss som har flera DgData-mappar.
Av Gunnar Jonsson (M00707) Söndagen den 30 april, 2006 - 12:10: |
De filer som är nya i 8.1a är språkfilerna. De har namnet Disgen.l1, l2, l3 osv. Är ca 13 kb stora och 11 stycken. De måste kopieras till alla datamappar. De finns dels i den datamapp du valde vid installationen (om du svarade ja på att ersätta språkfilerna), dels i Disgens programmapp.
Av Lasse Frej Tisdagen den 2 maj, 2006 - 21:23: |
Tack för det svaret, Gunnar Jonsson!
Av Andreas Anderberg Onsdagen den 4 mars, 2009 - 18:31: |
Hej!
Jag har problem med Version 8.1a
Jag lyckas installera programmet, men när jag sedan ska öppna det kommer det upp en Widowsruta där det står "Släktforskarprogram har slutat att fungera. Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet"
Kan någon hjälpa mig med detta?
Tacksamt,
Andreas
Av Daniel Berglund Torsdagen den 5 mars, 2009 - 16:11: |
Hej Andreas, vilken version av Windows kör du, Vista, XP eller någon annan?