| Av Lisbeth Rithander Torsdagen den 29 september, 2005 - 00:20: |
Hur ska jag kunna få en annan bakgrundsbild på samtliga antavlor. Det är ett evighetsverk att gå igenom samtliga personer en och en. Går det eventuellt att ändra i Disgen före htmlexporten eller finns det någon kod för samtliga. Ej så kunnig på detta område och jag håller nu på att försöka uppdatera min hemsida.
| Av Marianne Munktell Torsdagen den 29 september, 2005 - 06:14: |
Lisbeth!
Vad menar du med bakgrundsbild? En annan färg?
Det finns filerna background2.jpg resp background7.jpg i mallarna Disgen1, Disgen2 och Disgen3 i HtmlOrig.
Du kan skapa egna bakgrunder i ett bildbehandlingsprogram och spara dem med ovanstående namn, eller öppna dem och ändra som du vill ha dem.
| Av Lisbeth Rithander Torsdagen den 29 september, 2005 - 07:56: |
Hej Marianne!
Jag vill inte använda Disgens mallar och inte heller sitta och ändra på samtliga html-antavlor (6900 st) om det går att undvika.
Går det att byta "background 2.jpg/7jpg i Disgen före html-skapandet.
| Av Lisbeth Rithander Torsdagen den 29 september, 2005 - 08:08: |
Hej igen. Nu förstår jag vad du menar. Ett jättestort tack för ett snabbt svar. Underbart....
| Av Marianne Munktell Torsdagen den 29 september, 2005 - 08:10: |
Lisbeth!
Jag menade naturligtvis att du skulle gå in i HtmlOrig och ändra background2.jpg resp background7.jpg INNAN du exporterar till HTML.
Mallarna använder du i och med att du exporterar till HTML!
| Av Lisbeth Rithander Torsdagen den 29 september, 2005 - 08:29: |
Än en gång tack. "Polletten har ramlat ner".
| Av Lisbeth Rithander Torsdagen den 29 september, 2005 - 18:38: |
Hej Marianne. Ett problem har uppstått som jag inte begriper. Bytet av background 7 var inget problem men upptäckte efter provexport till htm att referensknapparna saknas. så här ser det ut [DGKopiera background7.jpg, ansedel.gif, tavla1.gif, tavla2.gif, dispersreg.jpg, disefternreg.jpg, disortsreg.jpg] [DGMallDef(RefAnsedel)] [/DGMallDef] [DGMallDef(RefTavla1)] [/DGMallDef] [DGMallDef(RefTavla2)] [/DGMallDef] [DGMallDef(HuvudNotiserAnsedel - men tommma rutor för gif-bilderna. Kan det vara ett programmeringsfel - jag har strax innan hämtat hem 8.1 + uppdateringen.
samma fel finns i samtliga 3 Disgen html-orginal.
om du inte förstår kan jag skicka över en sida per mail?
| Av Lisbeth Rithander Lördagen den 1 oktober, 2005 - 06:46: |
Hej Marianne.
Har nu lyckats få allting rätt efter ominstallering av Disgen + uppdateringar.
| Av Ann Persson Tisdagen den 10 oktober, 2006 - 09:15: |
När jag exporterar till HTML använder jag mallen Disgen7. Jag har version 8.1b av Disgen. Indexlistan (person, ort, efternamn) som skall finnas i vänsterkanten finns inte. Vad gör jag? I de andra mallarna finns indexlistan.
| Av Robert Markström Söndagen den 15 oktober, 2006 - 09:07: |
Om man använder mallen Disgen7 måste man leta upp filen index.htm i den mapp man valde att skapa HTML filerna och öppna den i webläsaren.