Utskriftsform Sidindelad

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Utskriftsform Sidindelad
Av Ulf Löfgren Tisdagen den 18 oktober, 2005 - 19:55:

När jag skriver ut mina anor i utskriftsformen Tabell får jag med det jag vill ha med, nämligen en numrering (enl Kekule) och släktskapsangivelser (t ex ff mf och fm mm mf ff).
När jag däremot växlar till att skriva ut i utskriftsformen Sidindelad tappas nämnda släktskapsangivelser bort, dvs endast numreringen kvarstår. Detta tycker jag är synd eftersom viktig information då går förlorad.
Eller har jag helt enkelt missat någon viktig inställning i programmet? Om inte - försök ändra detta till nästa programuppdatering.

Av Ulf Löfgren Onsdagen den 5 juli, 2006 - 10:15:

Vid utskrift i utskriftsformen Sidindelad placeras en siffra i övre vänstra hörnet: 1, 5, 7, 8, osv. Vad representerar denna siffra? Denna siffra blir dessutom ofta delvis utsuddad - fel i programmet?

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Tisdagen den 11 juli, 2006 - 11:12:

Sidindelad antavla.
I överkant på den sidindelade antavlan står till vänster sidnumret "där släkten kom ifrån" så sidorna 2-4 är en fortsättning från sidan 1. Från sidan 1 fortsatte anorna till sidan 2-4 i Ulf exempel, det anger siffrorna till höger.


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: