Av Marianne Munktell Torsdagen den 3 juni, 2004 - 19:29: |
Åke!
Kan du steg för steg beskriva hur du säkerhetskopierar direkt till en CD-RW från DISGEN? Du måste ju ändå vad jag förstår använda dig av ett brännarprogram.
Jag har inte lyckats säkerhetskopiera direkt till en CD-RW från DISGEN. Jag får felmeddelande då. Mitt brännarprogram, Nero, är ju då inte inblandat i processen. Jag har Windows XP pro.
Av Gunnar Jonsson Fredagen den 4 juni, 2004 - 09:20: |
Om man har DirextCD eller nåt liknande igång, borde man kunna kopiera direkt till en CD, eftersom CDen då är att likna vid en diskett.
Av Gunnar Jonsson Fredagen den 4 juni, 2004 - 09:22: |
PS
Om man ändå ska använda ett vanligt brännarprogram, varför då först ta en säkerhetskopia? Det är ju mycket enklare att bränna hela mappen Dg8Data.
Av Åke A Källstrand Fredagen den 4 juni, 2004 - 15:10: |
Svar till Rolf Fransson o Marianne Munktell: Gunnar Jonsson har lämnat svar, men kommer även här: Använder man återskrivningsbara (raderbara) CDRW kan man enkelt "dra o släppa" filer till vilken mapp som helst. Förutsatt att man har lämligt program typ DirectCD eller Neros InCD.
Av Marianne Munktell Fredagen den 4 juni, 2004 - 19:05: |
Åke!
Man måste fortfarande göra en säkerhetskopiering till fritt vald enhet, se mitt inlägg ovan, och SEDAN dra säkerhetsakopieringsfilen, Dg8.zip, till CD-RW.
Det kallar i alla fall inte jag att säkerhetskopiera DIREKT från DISGEN till en CD-RW.
Av Kaarl-Edvard Thorén Onsdagen den 15 januari, 2003 - 10:42: |
Stora säkerhetskopior.
Jag har ett flertal gånger fått säkerhetskopior skickade där jag hittat en säkerhetskopia i D-Stand, då blir det kopia på kopia och ger en onödigt stor säkerhetskopia.
Att en säkerhetskopia hamnar på D-Stand beror på att när man tar säkerhetskopia till fritt vald enhet så pekar programmet ut D-stand som mottagande katalog. Så om man inte observerad det och väljer annan katalog hamnar säkerhetskopian där.
Flytta den i så fall till annan katalog.
Av Sten-Sture Tersmeden, nr 1007 Torsdagen den 9 september, 2004 - 15:52: |
Tar säkerhetskopia på min bärbara XP på en nyformatterad diskett och skall läsa in den i en ME stationär. Får "Directory missing".
Har gjort om med en annan diskett. har inte råkat ut för detta tidigare.
Att "flytta" till bärbara gick bra.
Av Sten-Sture Tersmeden Torsdagen den 9 september, 2004 - 17:08: |
Det stod faktiskt "Directory does not exist".
Har också provat att starta om.
Av Karl-Edvard Thorén Torsdagen den 9 september, 2004 - 21:08: |
Säkerhetskopiering
Sten-Sture.
Ett förslag, gör en full formatering av disketten i den PC där Du skall läsa ner säkerhetskopian, detta för att vara säker på att trackingen stämmer.
Ett sätt att testa säkerhetskopian är att skapa en kopia på Dg8data och sedan växla till denna kopia och sedan testa att det går att läsa ner säkerhetskopian där.
Av LottaH Fredagen den 10 september, 2004 - 09:56: |
Du bör göra formateringen på ME maskinen. Eftersom du nog har olika filformat FAT32 på ME och NTFS på XP maskinen.