Markering av förnamn

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Markering av förnamn
Av Jan-Erik Eriksson Lördagen den 28 januari, 2006 - 19:32:

När jag exporterar till html och har personer med flera förnamn där jag inte vet eller har markerat tilltalsnamnet så väljer programmet automatiskt att markera det första namnet.

Är det en bugg i programmet eller är det jag som missar en inställning.

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Lördagen den 28 januari, 2006 - 22:09:

Export till html. Hej Jan,
det har åtminstone tidigare varit programerat så och jag tror inte det är ändrat.

Av Jan-Erik Eriksson Lördagen den 28 januari, 2006 - 23:03:

Varför skall det vara programmerat så

vet jag inte tilltalsnamnet så skall väl inte programmet enväldigt bestämma vilket det är.

Ganska dumt och fel

Hur kan jag komma runt detta

Av Joel Vogler Söndagen den 29 januari, 2006 - 02:11:

Det finns åtminstone ett sätt att komma runt detta, nämligen genom att ändra i html-mallarna, som finns i Dg8Data\HtmlOrig\Disgen 1,2,3 osv.

I källkoden till dem finns (på flera ställen) koden <U>[DGTilltalsnamn]</U> som ger understrukna tilltalsnamn eller koden <B>[DGTilltalsnamn]</B> som ger tilltalsnamn i fetstil.

Ändrar du till bara [DGTilltalsnamn] så visas tilltalsnamnen utan särskild markering. Men ta för säkerhets skull en kopia av originalet innan du börjar experimentera!!

Av Daniel Berglund Onsdagen den 31 oktober, 2007 - 23:17:

Hej,
jag har rättat detta för html-export så nästa version ska bete sig bättre. Är det någon som har sett motsvarande fenomen för vanliga utskrifter? Jag kan inte se att det skulle hända där men det finns många olika typer av utskrifter...


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: