Av Thorbjörn Johansson Torsdagen den 23 februari, 2006 - 15:41: |
Hej.
Vet någon om det går att ändra den sidfot som automatiskt skrivs in av Disgen vid generering av ort/person & efternamnsregister? Dvs den som ser ut så här: "Framställd 2006-02-17 18:27:14 av DISGEN version 8.1a"
Jag skulle vilja ändra länken till DIS så att det finns TARGET="_blank" med i den länken då jag har lagt in de olika registren i en sida med frames och inte vill ha DIS öppnat i min mainframe.
Tack på förhand.
Av Eva Dahlberg Torsdagen den 23 februari, 2006 - 17:48: |
Ja det går att ändra (vet inte om detta tips är exakt det du efterlyser). Se Diskulogen nr 61, juni 2003, sidan 6, artikel av Christer Gustavsson.
Om du inte har den tidningen kan du hitta den här.
Hälsningar,
Eva Dahlberg
medlem 7851
Av Gunnar Jonsson (M00707) Torsdagen den 23 februari, 2006 - 22:20: |
Hej Thorbjörn.
Tror inte det var det du efterlyste, så här kommer en eventuellt bättre idé.
Om du öppnar mallfilen som då exempelvis heter PersonIndex.htm så finns på fjärde raden från slutet den variabel, [DGSidFot], som lägger in sidfoten från DISGEN. Den raden borde i rimlighetens namn gå att ändra till något eget. Det är filerna i mappen HtmlOrig som då ska ändras. Testa får du se.
mvh
Din släkting Gunnar i Säffle
Av Thorbjörn Johansson Måndagen den 27 februari, 2006 - 14:59: |
Hej igen.
Tackar för svaren, dock hjälpte dom inte.
Raden går att ändra, men jag ville ha kvar allt annat som den genererar. Det som jag ville var ju att bara lägga till att länken till DIS öppnas i ett eget fönster. I Disgen måste ju funktionen [DGSidFot] finnas och det är denna funktion som jag önskar ändra i.
mvh
Tobbe
Av Gunnar Jonsson (M00707) Tisdagen den 28 februari, 2006 - 10:19: |
Thorbjörn!
Den funktionen ligger i DISGENs programkod och kan inte ändras av användaren. Jag har dock skickar in ett förbättringsförslag med din önskan, så får vi se hur det går i framtiden.
Av Monica Sahlin Lördagen den 24 mars, 2007 - 20:22: |
Jag undrar hur man gör för att få det man skriver i sidfoten att bli en länk. Jag har nu adressen till min startsida i sidfoten, men jag skulle vilja ha den som en länk, för det har jag sett att andra har. Det skulle ju vara en fördel om alla som kommer in på någon av undersidorna kan klicka sig direkt in på startsidan.
Någon som kan hjälpa mig?
Av Christer Gustavsson (M04621) Lördagen den 24 mars, 2007 - 21:04: |
Jag skrev en artikel om det i Diskulogen. Ska se om jag kan finna den.
Av Ove Billing, m00895 Tisdagen den 27 mars, 2007 - 17:15: |
Faddern Karl-Erik Lerbro har skrivit om länk i sidfot på sin hemsida, http://web.telia.com/~u32012659/dg/index.html
där det också finns en del annat matnyttigt som att generellt ändra sökväg till bilder eller videoklipp och att ha ordna så att alla bilder får en standardstorlek, oberoende av deras ursprungliga storlek.