Biografi över person på 2 ställen

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Ansedlar: Biografi över person på 2 ställen
Av Kerstin Orback Torsdagen den 6 april, 2006 - 13:50:

Hej!
Vet någon vad jag gör för fel när biografi över vald person både skrivs ut under första fältet född mm och under levnadsbeskrivning.

Hälsningar Kerstin Orback

Av Thorbjörn Johansson Torsdagen den 6 april, 2006 - 14:16:

Hej Kerstin.

Kan du möjligen ha varit in och ändrat i inställningarna för utskrifter av ansedlar?

Om man väljer att inkludera T i "Notiser för huvudpersonen" så kommer det med på båda ställena.

Om inte detta är fallet får du återkomma så får någon med mer kunskaper i ämnet försöka hjälpa dig.

Av Claes Embäck (M11241) Söndagen den 11 februari, 2007 - 15:11:

Hej !
Jag får inte med min text eller extra text notis på ansedeln. Jag har kollat på inställningar så jag vet att det är förbockat där. De finns med på skärmen vid "ändra notiser" men inte sedan vid granska. Jag har kollat i en annan datamapp och där får jag med notiserna använder samma programfil i båda fallen. Hur rättar jag till felet som troligen ligger i datamappen.

Av Ove Billing, m00895 Söndagen den 11 februari, 2007 - 16:28:

Hej,
Är du säker på att du tittat på inställningarna för ansedlar. Det finns ju flera utskriftsalternativ, där notistyp kan väljas.

Av Claes Embäck (M11241) Måndagen den 12 februari, 2007 - 08:00:

Hej !

Nu har jag kommit på mitt fel, varför jag inte fick ut notiserna text eller extra text. Jag vill informer här om det är någon annan som får samma problem. Jag hade förkryssat i rutan "tag endast med text med språkval", under inställningar för språk.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: