Bilderna följer inte med vid export till HTML

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Porträtt och bilder: Bilderna följer inte med vid export till HTML
Av Ann Persson Onsdagen den 26 april, 2006 - 19:38:

Trots att jag klickar för "porträtt" under:
Verktyg - Exportera till HTML - Ansedlar - Notiser för huvudpersonen, klickar OK och sedan väljer exportera, så finns inte bilderna med när jag öppnar en HTML-fil, där jag vet att bild skall finnas. När jag sedan går in igen i Notiser för huvudpersonen, finns inte min "bock" i porträttrutan.
Varför håller inte programmet denna inställning?
Är det någon som vet, är jag mycket tacksam för svar.

Tack på förhand!
Ann P

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Onsdagen den 26 april, 2006 - 22:08:

Hej Ann!
Svårt att svara på varför din inställning försvunnit. Jag har både porträtt och bild i min HTML export och den ligger kvar. Prova igen.

Av Ann Persson Onsdagen den 26 april, 2006 - 23:03:

Hej Karl Edvard!
Jag har försökt en 10-15 gånger med att klicka för både porträtt och bild och självklart klicka OK, men så fort jag går ut från "Exportera till HTML",så försvinner bocken.

Av Thorbjörn Johansson Torsdagen den 27 april, 2006 - 11:31:

Hej Ann.

Hade samma problem när jag skulle börja göra HTML-exporter. Verkar som om det inte sparas om man inte gör en export i samma sekvens som man är inne och ändrar i vad som skall vara med vid exporten. Testade detta nyss och det verkar som om det kan vara det som ställer till det.

Lycka till med den fortsatta felsökningen.

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Torsdagen den 27 april, 2006 - 21:51:

Hej Ann och Thorbjörn!
Du har rätt Thorbjörn att man måste göra en export för att inställningarna skall bli kvar.
Detta är något som jag inte alls har observerat och inte heller fått någon reaktion på tidigare.
Det bör nog bli en felrapport om detta.

Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Fredagen den 28 april, 2006 - 20:44:

Hej Karl-Edvard!
Detta är lite beroende av när man avbryter den påbörjade operationen. Du får i stort sett samma reaktion på andra ställen; till exempel vid olika utskrifter.
Tycker inte att detta bör belasta "felsökarna" genom att "Felrapport" skickas.

Av Thorbjörn Johansson Lördagen den 29 april, 2006 - 14:17:

Hej Karl-Erik.

Håller med om att det inte är ett problem som man skall skicka en felrapport om, men det är likafullt ett fel som borde rättas till. Har man valt att ändra och sedan klickat ok, så borde det ju vara ett val som stannar kvar oberoende av var men gör denna ändring.

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Lördagen den 29 april, 2006 - 22:10:

Hej Thorbjörn!
Om det är ett fel som bör rättas hur skall det bli rättat om vi inte skriver en felrapport?
Jag har redan skickat en.


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: