Av Alf Christophersen (M00919) Tisdagen den 6 februari, 2007 - 13:11: |
Dette her minner mer om reklame for et nærværende monopol-selskap enn seriøs diskusjon om Disgen.
Er det språket Pascal i form av Delphi-utvidelsene det er feil med ang. bruk av BDS 2005, eller er det fordi Borland er en konkurrent til Microsoft som er problemet ditt?
Om så Borland skulle gå konk, ja hva så, Man har Open Pascal som er svært kompatibelt med Delphi, og det er attpåtil gratis. Forferdelig må du vel synes.
Vel, det var min utblåsning.
Kom med seriøse innspill om hvordan gjøre Disgen bedre siden du er så misfornøyd med andres arbeide. Å diskutere Borlands rett til å leve fortsatt er like ørkesløst som diskusjonene om operativsystem og maskinplattformer. Disgen blir hverken bedre eller dårligere av slike krangler.
For øvrig, C++ kan man også programmere i med Borland BDS 2006.
Og til og med lage programmer i begge språk. Det kan du ikke i Visual C.
Av Christer Gustavsson (M04621) Onsdagen den 7 februari, 2007 - 21:24: |
Nils-Åke,
jag är också nyfiken på vad det är som inte fungerar bra med Disgen i din datormiljö. Vi är inte ointresserade av att göra förbättringar som tillför nytta för DIS medlemmar.
Av Nils-Åke Bjäresten Torsdagen den 8 februari, 2007 - 09:57: |
Christer,
Jag har inget kort svar som jag snabbt kan presentera här. Jag vill fundera litet och sedan skickar jag ett mail till dig med mitt svar.
Nils-Åke
Av Annastina Sekunde Torsdagen den 15 januari, 2009 - 11:39: |
I mitt programbibliotek har jag följande disgenprogram:
8.0c 22,01 MB
8.0d uppdat. 22,02 MB
8.1 44,05 MB
8,1a 65,84 MB
8,1b 110,05 MB
Någonting måste väl vara fel här. Normalt ersätts ju en programversion av den nya vid uppdatering. Så har det i alla fall skett med andra program jag har.
Jag vet inte om jag gjort något fel och jag vet inte heller om jag kan ta bort några av ovanstående versioner.
Är data som jag lagt in under tidigare versioner knutna till dessa?
Tappar jag inrapporterade anor om jag tar bort programversioner?
Tacksam för hjälp.
Mvh
Annastina Sekunde
Av Ingvar Kärrdahl (Dis09228) Torsdagen den 15 januari, 2009 - 17:36: |
Hej Annastina!
Jag antar att du med "programbibliotek" avser kontrollpanelens funktion "Lägg till eller ta bort program". När du uppdaterar Disgen i versionerna 8.0 och 8.1 så ligger föregående programrubriker kvar i kontrollpanelen på det sätt som du beskriver. Den storlek som anges för äldre versioner är i detta sammanhang felaktig och är i praktiken nästan noll och de gamla versionerna tar alltså inte någon plats på din håddisk. Mitt råd är dock att du INTE ska köra avinstallation på de äldre versionerna. Eftersom du tydligen ännu inte uppdaterat till version 8,1d så bör du göra även den uppdateringen.
När du förhoppningsvis om några månader skaffar dig och övergår till version 8.2 så kan du sedan ta bort allt detta gamla.
Av Annastina Sekunde Torsdagen den 15 januari, 2009 - 19:11: |
Tack för lugnande besked om mina programversioner. Jag ska nu följa ditt råd och uppdatera till 8.1d.
Hälsn.
Annastina