Av Gunder Grünning Torsdagen den 21 september, 2006 - 14:23: |
O vad jag blev glad när jag läste att Medborgarskolan skulle starta en kvällskurs i DISGEN!!! I flera år har jag saknat en kvällskurs i Linköpingstrakten. Dagskurs har det funnits i flera år men jag är ju fortfarande yrkesverksam så gå kurs på dagarna är då uteslutet! Men nu skulle det kunna bli av! Ringde upp Medborgarskolan..... Damen var lite tveksam och kunde inte hitta kursen på sin PC och bad att få återkomma. Efter en stund ringde hon och meddelade att - tyvärr den kursen var inställd p.g.a. för få anmälda!!???
Vi har många DISGEN-användare i Linköping. Är de utbildade allihop? Hur då? Har de suttit i sin kammare och pluggat in användarmanualen på egen hand? Eller är de pensionärer allihop och gått dagkurs?
Jag tror att det finns många yngre medlemmar som köpt DISGEN och sedan stoppet den i byrålådan(?).
Det skulle nog behövas lite mer och tydligare PR-information på hemsidan.
Dessutom kanske lite koordination med Medborgarskolan inte skulle skada. På DIS hemsida anges vecka 41 som start men på Medborgarskolan anges den 19 september! Vad var tänkt skulle gälla?
Måste man vara pensionär för att lära sig DISGEN i dessa trakter??
Jag har fått svaret att läsa handledningen men det är inte alla förunnat att ha den förmågan att sitta och plugga hemma.
/Gunder
Av Gunder Grünning Torsdagen den 21 september, 2006 - 15:48: |
Med mer PR-information menade jag angående kommande kurser t.ex. Det är inte omöjligt att flera hade anmält sig om informationen om kurserna hade varit tydligare.
Av Karl Edvard Thorén (M04089) Fredagen den 22 september, 2006 - 20:42: |
Hej Gunder!
Jag har i flera år kört Disgenkurser på ABF på kvällarna men sedan det inte blev tillräkligt elevantal har dom tröttnat.
Nu blev Medborgarskolan intresserade så i fjol blev det två kurser där. Men i våras kom inga anmälningar. Nu har vi haft två kurser i deras program i höst, en senior och en kväll men som dom svarar inga anmälningar till kvällskursen.
Kvällkursen var planerad till den 26 sept men flyttades fram till vecka 41 eftersom jag är bortrest.
Av Gunder Grünning Måndagen den 25 september, 2006 - 09:58: |
Då undrar jag varför man inte har gjort ORDENTLIG reklam för kurserna på vår hemsida? Om vi vill att DISGEN skall ANVÄNDAS (och inte bara säljas) på bred front måste vi ju få folk utbildade. Som det nu är är det bara regionföreningarna som gör slag i saken och talar om TYDLIGT när de har sina kurser. Jag vet inte vem jag skall klandra men den som ser sig som ansvarig för att kurser blir av i Linköpingsregionen får ta åt sig. Det jag kan säga är att jag har inte sett en enda kvällskurs de senaste åren! En del av orsakerna är nog att det inte meddelats på hemsidan (så att det syns). Dagens påpekande om lediga platser i kurserna försvinner i otydligheten.
Är det verkligen inte fler än jag här i Östergötland som suktar efter en kurs i DISGEN på kvällstid??