Av Anders Fors Fredagen den 25 oktober, 2002 - 17:40: |
Söker Fredriksson Fors i Glava, Arvika kommun.
Knekt.Wilhelm Fors,
Av Gunnar Jonsson Lördagen den 26 oktober, 2002 - 17:41: |
Den enda Wilhelm Fors jag hittar är arbetaren W F, som är fader till oäkta barnet Lydia Emilia, född 19030221. Modern Hilma Finsberg i Fors.
Det föds en W F i Fors 18720916. Fader soldat Emanuel Fors, moder Britta Stina Olsdotter.
Någon Fredriksson är ju svårt att hitta rätt på, då det inte är ett släktnamn.
Uppgifterna hämtade från Värmlands Kyrkboksregister.
Av Ulf Tullberg Måndagen den 28 juli, 2003 - 15:24: |
Hej!
Jag heter Ulf och kan komma och behöva viss information senare. Jag hoppas att det kommer att fungera:
Hälsningar Ulf
Av Anneli Dottemar Torsdagen den 28 oktober, 2004 - 17:58: |
Hej, jag söker information om Anders Petter Johansson född 5 januari 1851 i Bladåker församling. Han var gift med Matilda Olsdotter från Harg. Hon är född 19 mars 1854. Detta är min morfars farfar. Tacksam för all info det går att få tag på. Mvh, Anneli
Av Eva Dahlberg Söndagen den 12 december, 2004 - 09:11: |
Hej Anneli!
Under punkt 4 Efterlysningar på detta forum står så här
"Vi har tidigare haft med efterlysningar i DIS Forum. Vi rekommenderar dig emellertid att i fortsättningen göra dina efterlysningar på förbundets webbplats Anbytarforum.
(Som medlem i DIS är du indirekt medlem i Sveriges Släktforskarförund, och DIS är den största medlemsföreningen i förbundet.)
Genom att utnyttja denna möjlighet kommer du att nå även släktforskare i andra föreningar och sannolikheten att någon kan svara på dina efterlysningar ökar."
Eftersom du även ställt frågan på Anbytarforum ser jag att du fått en del svar där.
Hälsningar,
Eva Dahlberg
medlem 7851
Av Håkan Bärneman Torsdagen den 30 december, 2004 - 21:06: |
Hej Hur ska jag kunna finna information om min Morfar, och eventuellt levande släktingar..
Lindberg Erik Gust Verner född (Gävle?) 1910-05-12
Mvh
Håkan
Av Ingvar Heurlin Lördagen den 12 mars, 2005 - 12:18: |
Jag söker uppgifter om Torparen Måns Nilsson fru Nilla Christensdotter. De bodde i Stjärneholms torp, Fagerhult s:n, Skåne på andra hälften av 1800-talet. Barnet Christian Månsson föddes 1802 och gifte sig 1825-07-09 med Elna Johansdotter i Åkatorp, Röke s:n. De hade sex barn födda i Åkatorp mellan 1826-1840, nämligen Johannes, Nilla, Kjerstina, Nils, Pernilla och Bengt. Yngsta barnet, f.1845,hette Nils och växte upp i Värsjö Röke s:n.
Av Eva Dahlberg Lördagen den 12 mars, 2005 - 12:38: |
Se det svar jag ger härovan - nämligen att efterlysningar av släktingar hänvisas till Anbytarforum.
Hälsningar,
Eva Dahlberg
medlem 7851
Av Karin Eriksson Tisdagen den 7 juni, 2005 - 10:51: |
Söker Karin Jonsdotter Född1861-07-10 i Segersta församling Gävleborgs län.
Av Jan Petersson Fredagen den 30 september, 2005 - 19:42: |
Hej!
Jag letar efter min sambos farfaroch kanske den vägen kunna gå vidare till hans far.Kan någon här tala om hur jag skall läsa i dödboken över nätet som i detta fallet från Torsås kommun.Är tacksam
för all hjälp.