Operativprogram.

DIS Forum: 1. Hjälpmedel i släktforskningen: CD/DVD (skivor, brännare etc): Operativprogram.
Av Harry Olsson Torsdagen den 20 mars, 2008 - 19:07:

Jag skall köpa ny dator och vet inte vilket operativsystem jag skall välja. Valet står mellan det nya "Vista" eller det gamla "Windows XP". Läste någonstans att Disgen inte har fullt stöd i Vista. Stämmer det och så är fallet kommer det att kunna rättas till. Hur yttrar sig avvikelsen?
Tacksam för tips.
Mvh
Harry Olsson

Av Kristian Jerméus Torsdagen den 20 mars, 2008 - 19:39:

Tänk på att Vista är mer krävande än XP. Kör man med en bärbar dator så skulle jag absolut rekommendera Windows XP (om det nu ens går att köpa).
Själv finner jag ingen större produktivitet med att välja Vista. Bara att man får en slöare dator.

Detta ändrar sig antagligen om något år när datorerna har blivit snabbare.

Tror inte att man kan köpa Windows XP fortfarande och det är en skandal i så fall eftersom många datorer i affärerna inte klarar av Vista på ett bra sätt.

Av Eva Dahlberg Torsdagen den 20 mars, 2008 - 20:49:

Disgen kan visst användas i Vista :) Men du gör bäst i att använda version 8.1e (citat från informationssidan "8.1e av Disgen som har skapats för att kunna installeras och köras på Windows Vista.").

Glad Påsk,
Eva

Av Harry Olsson Fredagen den 21 mars, 2008 - 11:03:

Frågade en av de största butikskedjorna om de kunde levera XP, men de sa direkt nej. När jag ställde samma fråga till en liten specialbutik så sa dom: bestäm vad du vill ha så fixar vi det.

Glad Påsk Eva och alla andra!
Harry

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: