Rosenbergs Geografiskt-statistiskt handlexikon öfver Sverige, utg 1881-1883 som CD-skiva

DIS Forum: 1. Hjälpmedel i släktforskningen: Litteratur: Tips på bra släktforskarböcker: Rosenbergs Geografiskt-statistiskt handlexikon öfver Sverige, utg 1881-1883 som CD-skiva
Av Sten Palmqvist Söndagen den 14 juli, 2002 - 13:44:

Tydligen skall denna finnas som CD-skiva men var får jag tag på den?

Av Marianne Munktell Söndagen den 14 juli, 2002 - 18:10:

Så här stod det i gamla DIS Forum 13 May 2001:

Inlägg 12: Rosenbergs geografiskt lexikon

Enligt Carl-Olofs info kan den beställas via e-post info@regis.se eller från Regis på telefon 040-32 18 17.

Vet dock inte om detta gäller fortfarande. Det har varit många problem med denna CD.

Av Ove Billing Fredagen den 19 juli, 2002 - 22:08:

Jag använder skivan nästan dagligen för att rätta Disbyt-bidrag. Förträfflig. Men jag har hört att några inte kan installera ordentligt och det fatts också ett antal (ca 20) orter före och efter Hishult, vilket påtalats för Regis. Jag tror att även GF säljer CD:n i kommission. Köp den gärna med reservation för funktion.

Av Sten Palmqvist Torsdagen den 25 juli, 2002 - 21:32:

Tack Marianne och Ove för informationen. Nu har jag beställt den av Regis.

Av Inga-Lill Fjällström Fredagen den 27 januari, 2006 - 11:58:

Varför kan jag inte installera Rosenberg i min nyinköpta bärbara dator? Det var inga problem att lägga in den in min stationära dator. Det står så här: Office System Pack kan inte installeras i det här systemet eftersom det kräver Windows NT 4.0 Service Pack 6 eller senare. Jag har XP home in den nya datorn.
Tacksam för hjälp!

Av Kjell Johansson Fredagen den 27 januari, 2006 - 12:49:

Inga-Lill!

Jag hade samma problem som du har med installationen. Mailade Regis och förklarade vad som inte funkade, dom skickade en ny CD direkt.

Kjell

Av Gunnar Jonsson (M00707) Lördagen den 28 januari, 2006 - 11:09:

Det var ett fel i XP SP2 som orsakade detta. Problemet är löst, men först efter mycket arbete från Microsofts sida. Dom vill ju att deras egna program ska fungera i sitt eget operativsystem...

Av Inga-Lill Fjällström Lördagen den 28 januari, 2006 - 12:23:

Ursäkta om jag inte förstår riktigt. Jag förstår vad XP SP2 betyder, men vad ska jag göra för att programmet ska fungera? Ska jag kontakt Microsoft eller?

Av Gunnar Jonsson (M00707) Söndagen den 29 januari, 2006 - 10:01:

Nej du ska kontakta Regis så att de skickar en ny skiva.
Sen funkar det bara hur bra som helst. (Gjorde det åtminstone här :))

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: