Av Per Arne Bjørklund Tisdagen den 18 november, 2003 - 12:04: |
Hei
Jeg heter Per Arne Bjørklund bor i Norge,søker etter min far som bor i Sverige.
Han heter Even Johansen f 1/12-1924
Siste kjente adr:var Billesholm Sødra Vram.Jeg finner ingen lenker der så nå lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe meg med flere opplysninger.
Min far flyttet til Sverige i ca 1972.Eventuelt flere opplysninger kan fremskaffes.
Av Eva Dahlberg Tisdagen den 18 november, 2003 - 21:03: |
Hej Per Arne! Eftersom du efterlyser personer i nutid, som kan vara i livet, så kan du lika gärna ta direktkontakt med den församling där Södra Vram och Billesholm ligger och som har förteckningarna/kyrkböckerna för den tiden. Församlingen heter Bjuv och har e-post Bjuvs.pastorat@svenskakyrkan.se
Annars finns Sveriges telefonkatalog på Internet om du tror han bor här fortfarande (www.eniro.se).
Hälsningar,
Eva Dahlberg
medl. 7851
PS. Efterlysningar av personer ska egentligen inte göras här, se punkt 4.
Av Mats Tisdagen den 18 maj, 2004 - 10:55: |
Per-Arne.
Jag kan kanske hjälpa dig att hitta Even Johansen om du tar kontakt med mig. Adressen är:mats.415.johansson@saint-gobain.com.
Av vidar sandquist Måndagen den 6 september, 2004 - 20:15: |
hei leter etter en sandquist som flyttet fra sverige ca 1880 til norge( Drammen - oslo)har ikke fornavnet men han hadde en søster som vi tror het natalie som han reist tilbake til svergie for å besøke hun bodde i gøteborgs traktene . han var utdannet fil- rasp hugger og vi tror fornavnet kan vere adolf. johann eller gustav .
Alle tips motaes med takk
Av Lars Skillius Tisdagen den 7 september, 2004 - 10:09: |
Vidar!
Din efterlysning gäller uppenbarligen inte hjälpmedel i släktforskningen eller släktforskarprogram. Ställ i stället din fråga i Anbytarforum (http://genealogi.aland.net/discus/). Där har du dessutom betydligt större chans att få svar.
Av Toyni Wahlstrøm Måndagen den 25 oktober, 2004 - 15:54: |
Hei jeg heter Toyni Wahlstrøm og kommer fra Norge.
Min familie kommer fra Stockholm til Larvik.
Karl gustav Wahlstrøm er født 1848 i stockholm.
Og hans dame heter Sussanne caroline Wahlstrøm. inngift.
Født strømstad i 1853. Barn er Anker vilhelm er født 1881 i Larvik.
Jeg har navn på Karl Gustavs foreldre: Kåre Gustav Wahlstrøm, og caroline Wahlstrøm.
Her er jeg litt usikker på om jeg skal følge hun eller han. Hvem er inngift til fam Wahlstrøm Disse kommer fra sverige i stockholm.
Hilsen Toyni
Av Eva Dahlberg Söndagen den 12 december, 2004 - 09:15: |
Hej Toyni,
under punkt 4 Efterlysningar här på DIS Forum står följande
"Vi har tidigare haft med efterlysningar i DIS Forum. Vi rekommenderar dig emellertid att i fortsättningen göra dina efterlysningar på förbundets webbplats Anbytarforum.
(Som medlem i DIS är du indirekt medlem i Sveriges Släktforskarförund, och DIS är den största medlemsföreningen i förbundet.)
Genom att utnyttja denna möjlighet kommer du att nå även släktforskare i andra föreningar och sannolikheten att någon kan svara på dina efterlysningar ökar."
Adressen dit är http://genealogi.aland.net/discus/ eller en direktlänk Nättidningen Rötters Anbytarforum.
Hälsningar,
Eva Dahlberg
medlem 7851
Av Eva Dahlberg Söndagen den 12 december, 2004 - 13:48: |
PS. Du behöver förstås inte vara medlem i någon förening för att göra efterlysningar på Anbytarforum.
Hälsningar,
Eva
Av Marianne Gjerdbakken Torsdagen den 12 januari, 2006 - 00:53: |
Söker slekt i Sverige. Mulig navn er Telebond .
Anders Kjellsen fra Norge römte til Sverige i 1731, mulig död för 1770. Takknemmelig for tips i saken.
Av Tom Barckman Torsdagen den 12 januari, 2006 - 17:16: |
Marianne!
Se Eva Dahlbergs svar av den 12 dec 2004. Du hittar det omedelbart ovanför ditt inlägg.
Tom
Av erik hall Söndagen den 23 juli, 2006 - 21:04: |
Min förfader het Jonas Svenson Hall,han var skomakere i Hilleröd, Danmark och dog 1841, men hab var födt i Sverige 1788 i Farhult, Kullen. Han foräldre het (sandsynligvis) Swen Jönson och Elna Swensdotter.
Men var kommer namnet Hall från, och hvilket år är han rejst til Danmark.
Vem kan hjälpe mig?
Av Lofoten Onsdagen den 20 september, 2006 - 20:17: |
Hei!
Søker etter to personer (damer) som visstnok bodde i Stockholm rundt 1900. Det var Dina Katrine Zahl Haagensen (født 5. jan 1871) og hennes datter Nora som hun fikk i Sverige ca 1900. Dina ble ikke gift (tror jeg) men jeg vet at hun døde i Sverige/Stockholm) hos sin datter?
Noen som kan hjelpe meg å finne noe ut om dem. Alt om disse to er av interesse.