Av Bertil Andersson Måndagen den 20 januari, 2003 - 09:17: |
Har funderat länge på hur ofta DIS hemsida uppdateras?
Som jag har förstått det så är ansvarig för DIS hemsida anställd, medan ansvariga för regionföreningarnas hemsidor arbetar gratis med sin tid. Rätta mig om jag har fel.
Tittar ofta runt på de olika regionföreningarna och upptäcker att där uppdateras oftare "allmän information" och intressanta saker än vad DIS hemsida kan frambringa.
Är det så att de frivilliga ansvariga är mer engagerade i sina föreningar än den betalde ansvarige är?
Då bör kanske ändring göras inom DIS?
Bertil Andersson
Av Sture Bjelkåker Fredagen den 24 januari, 2003 - 00:40: |
DIS hemsida handhas av en deltidsanställd, som även har andra uppgifter.
Policyn är att "tidskritiska" uppgifter, t ex den dagliga medlemssservicen, sköts av anställda, medan vi i den övriga verksamheten tar till vara ideella insatser som i många fall är av betydande omfattning.
Sture Bjelkåker, ordförande DIS
Av Maria Rufelt Malmsten Söndagen den 30 januari, 2005 - 17:24: |
Hej
Jag undrar när Centrala Soldatregistret finns tillgängligt? Ingenting har skrivits om det sedan det lades in som en nyhet i december? Vi är nu i slutet av januari och det är nog fler än jag som väntar spänt på att få söka!
Mvh Maria
Av Marianne Munktell Måndagen den 31 januari, 2005 - 10:59: |
http://soldat.dis.se. Klockan 13.00 idag!
Av Thomas Nilsson Lördagen den 12 mars, 2005 - 18:20: |
Hej!
jag har bara forskat i lite drygt 1 år och riktat in mig på min farfars hemort Kristdala där jag gått igenom kyrkoböckerna i Genline.
Det förkommer många koder i kyrkoböcker som kanske skulle kunna finnas förklarade på en delsida hos DIS.
jag har just nu letat förgäves efter "Lifr" som står i HFL lite här och var tillsammans med en hope siffror.
Har ännu inte funnit förklaringen någonstans då jag letat i Clemenssons böcker eller på Internet.
Antingen att det finns en länk till en förklarande sida eller att förklaringarna finns hos DIS.
Thomas Nilsson
Tenhult
Av C-G Magnusson Torsdagen den 6 mars, 2008 - 18:16: |
Vilka planer finns för DIS sajt?
Av Daniel Berglund Torsdagen den 6 mars, 2008 - 21:32: |
Det pågår ett arbete att bygga om hela sajten och använda Drupal, men jag har ingen som helst koll på detaljerna. Antar att vi får reda på lite mer nu på årsmötet.
Av C-G Magnusson Fredagen den 7 mars, 2008 - 17:55: |
Tack. Hoppas man slipper gå på årsmötet för att få mer information.
Bra att man satsar på ett riktigt CMS. Drupal ska visst vara bra, men jag tror inte jag har testat det. Har däremot testat ett antal andra CMS (ex PHP-Fusion, e107, Joomla). Det vore intressant att veta vilka funktioner man tänkt aktivera.
Av Eva Dahlberg Fredagen den 7 mars, 2008 - 18:41: |
Nejdå, det kommer säkert ut information C-G
hälsningar,
Eva
Av C-G Magnusson Lördagen den 8 mars, 2008 - 00:14: |
Med tanke på hur lite information som "läckt ut" hittills kan man aldrig vara säker :p