Av Karl-Erik Lerbro Söndagen den 9 juni, 2002 - 19:14: |
Hur vore det att slopa regionsföreningarnas tidningar.
Desta som skrivs i regionalbladen är sådant som inte är geografiskt bundet till en viss del av landet varför det därför kanske heller hör hemma i "riksorganet". Detta medför också att skribenterna ställs inför valet att vara solidarisk till det "egna" bladet eller lämna materialet till Diskulogen för att nå en större läsekrets.
För det material som har stark lokal prägel kunde det finnas en sida, eller två i Diskulogen.
Regionföreningarna slipper med detta problemet med att finna en redaktör och Diskulogens redaktör skulle få avsevärt fler presumtiva medarbetare.
Vad förslaget har för kansekvanser vad det gäller kostnade för tryck och distrubition "har jag ingen aning om".
Tacksam för reaktion här.
Av Sten-Sture Tersmeden Söndagen den 9 juni, 2002 - 20:41: |
Har framfört idéen till DIS-Öst, och föreslagit att en nätvariant räcker. Flera medlemmar och styrelseledamöter hävdar dock bestämt i lokaltidningen måste finna kvar i pappersform.
En stor kostnad finns tydligen för porto. Mycket arbete läggs ned på kuvertering har jag hört.
Dock vill jag gärna ha info från min lokala klubb, det ger mångfald och får många fler inblandade än om det bara finns ett centralorgan.
Samtidigt vill jag ju gärna ta del av tips och idéer från hela landet.