Arkiverade (äldre) inlägg fram till 27 maj, 2007

DIS Forum: 6. Ordet är fritt (Efterlysningar hänvisas till www.genealogi.se): DIS Forum: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 27 maj, 2007
Av Ann Sjöberg Söndagen den 30 maj, 2004 - 08:31:

Kan man tänka sig att medlemmar får ett användarkonto i DIS FORUM? Jag som är med i Rötters vänner har upptäckt det fina med att få se alla inlägg som har tillkommit sedan sist jag loggade in. Tycker faktiskt att vi skulle kunna ha det även här i detta forum. Jag är medveten om att funktionärer och faddrar har möjligheten. Men det kan ni väl ha på en annat ställe där vi andra inte kommer åt?

Hälsningar
Ann Sjöberg
15037

Av Rick Ekman Söndagen den 30 maj, 2004 - 13:02:

Din ide är toppen Ann!

Jag menar vi medlemmar i DIS har ju redan ett medlemsnummer, kunde inte detta användas? Får man sedan ett konto här så är ju detta också ett mervärde för medlemsavgiften.

Av admin Torsdagen den 8 juli, 2004 - 09:42:

Test av forumet av administratören.

Av Tom Barckman Torsdagen den 8 juli, 2004 - 16:37:

Fungerar allt nu?
Mvh/Tom

Av Admin (Admin) Fredagen den 9 juli, 2004 - 09:55:

Ja, nu fungerar hela forumet.

Av Tom Barckman Fredagen den 9 juli, 2004 - 16:15:

Härligt!

Av Lars Skillius Onsdagen den 29 september, 2004 - 10:20:

Fungerar inte DIS Forum och DIS startsida? Forumet visar nämligen, i min dator, inget nytt meddelande på en hel vecka. Och startsidan uppdaterades senast den 10 september. Eller är det möjligen så att detta forum inte längre fyller någon väsentlig uppgift? (Hur som helst testar jag funktionen med detta meddelande.)

Av Kristian Jerméus Tisdagen den 27 februari, 2007 - 22:27:

Tänkte bara skriva en rad om detta forum.
Hur kan man göra reklam för att det finns?
Kollade senaste veckans trådar och hittade 30 st. skrivet av 14 personer.
Skulle man inte kunna vidga forumet till att gälla personupplysningar också eller något som drar fler medlemmar till forumet?
Är det fler som skriver så är det fler som kommer att skriva också.
Många gånger har jag tänkt att skriva i forumet, men böjt mig för att det antagligen inte kommer att hända så mycket mera.

Detta var bara ett förslag.
Sen så är det ju problem med alla som spammar forumet. Lösningen var då att lägga in lösenord för att komma åt forumet. Jag har sett att andra forum som jag besöker har programfilter för att sålla bort trådar som inte hör hemma i forumet.
Ett annat alternativ kan vara att forumet är fritt att läsa, men att man måste logga in för att kunna skriva.

Jag har inte kollat, men finns det någon reklam för forumet på andra släktforskningssidor, typ rötters hemsida m.m. ?

Av Kristian Jerméus Torsdagen den 1 mars, 2007 - 14:33:

nåja, jag lägger ner detta forum nu. Fler personer som skriver på rötters hemsida om programmet Disgen än här, så jag förstår inte vitsen med detta forum.
Ibland så vet man inte om någon ens läser det man skriver.

Av diso6952 Söndagen den 27 maj, 2007 - 17:46:

DISGEN 8 och Vista fungerar ej så bra ihop.
En Disgen version kanske kommer.
Vänligen kom med status i den här frågan.
Ev att någon har kommit på en lösning så
här med privat.

Avs: Dis06952