Av Sture-h Tisdagen den 17 september, 2002 - 22:25: |
Jag ställer den stora frågan hur aktiv denna sida är? Tydligen så verkar den inte så aktiv när nya inlägg inte har dykt upp efter några dagar.
Då rekomenderar jag hellre Passagens forum fast man måste vara medlem, den lever ju princip hela tiden och då får man ju faktisk mera lust att vara där jämfört med denna.
Eller bryr sig inte medlemmarna om detta forum och diskuterar i sina forum som man måste loga in på?
Vad är egentligen syftet med denna sida när ingen händer? Bättre kan det ju inte bli efter hur äldre inläggen blir?
DIS har nog misslyckas med denna sida om det verkligen är död när man varken sett några nya inlägg.
Av Bror Palmberg Onsdagen den 18 september, 2002 - 23:16: |
Bästa Sture-h.
Jag påstår att DIS är aktiv. Tack alla verksamma personer, både i Huvudföreningen och alla lokala diton, Ni gör storverk för oss "småforskare"
Av Sture-h Torsdagen den 19 september, 2002 - 01:49: |
Ganska svårt att tro när man klickar princip nästan varje dag på "Senaste dygnet" men samma inlägg var kvar?
På Passagen har jag t.ex. kunnat föra en diskussion under en kväll. Två eller fyra personer har man haft att diskutera med samtidigt.
Jag förväntade mig att man kunde göra det här också men hade visst fel hmm?
Av Rick Ekman Torsdagen den 19 september, 2002 - 18:39: |
Sture-h har rätt, jag har på annan plats i detta forum försökt att få igång en diskussion om hur forumet skall utvecklas. Tyvärr verkar även detta ämne vara för "svårt" för de flesta då genmälena blir få och ännu färre inlägg kommer med förslag på hur man ska få forumet att leva.
DIS som förening är aktiv, men forumet är nästan dött!
Då DIS står för Datorn I Släktforskningen borde väl fler medlemmar veta hur man använder datorn och deltaga i diskussionerna?
Av Sture-h Torsdagen den 19 september, 2002 - 20:11: |
Hej igen
Egentligen har jag inget mer att säga just här. Ville bara bekräfta att jag har varit här och läst.
Av Gunnar Nässén Torsdagen den 19 september, 2002 - 21:22: |
Visst är det tråkigt att DIS Forum sakta men säkert tappar farten som ett spännande och intressant diskussionsforum, vilket det ju egentligen borde vara. Se bara på Släktforskarförbundets anbytarforum - visst finns det saker att diskutera!
1. DIS Forum saknar en moderator som syns och som kan styra och sätta fart på diskussioner.
2. Medlemmarna i programkommittén för Disgen borde vara betydligt aktivare i olika diskussioner och kanske lyssna av lite mer av medlemmarnas synpunkter om Disgens funktioner.
3. Alla DIS faddrar - vad gör ni för att hålla detta forum igång? De få gånger jag skickat en fråga till en DIS-fadder har det tyvärr aldrig kommit något svar. Det kanske är lättare att vara aktiv i DIS Forum och diskutera problemlösningar i Disgen än att svara på enskilda e-mail.
4. Alla DIS 15000 medlemmar - ställ frågor om släktforskning och släktforskningsprogram, hur gör jag, varför fungerar det så här mm. Ställ programmakarna mot väggen!
Se möjligheterna i DIS Forum!
Av Sten-Sture Tersmeden Torsdagen den 19 september, 2002 - 22:45: |
Gunnar, bra skrivet! Jag håller absolut med dig!
Av Rick Ekman Fredagen den 20 september, 2002 - 13:23: |
Äntligen lite intressanta idéer!
Punkten med en moderator (forumvärd) är nog en av de viktigaste vilket jag påpekat tidigare.
Hur vi sedan ska få igång medlemmarna och faddrarna är väl nästa punkt på dagordningen.
Dock bör vi väl från början vara överens om att vi ska hålla oss till "teknik" frågor i detta forum, och överlåta anfrågorna till Rötter.
Teknik är ju brett, så inte bara datanördar borde väl komma till tals utan även teknik i betydelsen "hur gör jag?".
Av Sture-h Fredagen den 20 september, 2002 - 16:02: |
Oj vilket ös det var här plötsligt. Men när sker förändringen då, man kan ju diskutera om många hypotetiska saker.
Men att föra iden till verkligheten kanske är svårare?
Av Kjell Johansson Fredagen den 20 september, 2002 - 17:14: |
Det är väl inte svårare än att skapa en rubrik för den hypotetiska sak som du vill diskutera. Sedan är det bara att skriva något som intresserar.