Av Helena Lundberg Tisdagen den 9 augusti, 2005 - 16:53: |
Hej!
Varför fungerar inte DIS? Är det några förändringar/uppdateringar på gång? Varje gång jag försöker komma till er startsida hamnar jag istället på www.internethotellet.se?
MVH
Helena Lundberg
Av Helena Lundberg Tisdagen den 9 augusti, 2005 - 16:55: |
Skall vara internethotellet.com!
Av Arne Johansson (M09283) Tisdagen den 9 augusti, 2005 - 17:02: |
Fungerar nu
Av Helena Lundberg Tisdagen den 9 augusti, 2005 - 17:18: |
Hej igen!
Nej tyvärr så fungerar det inte! Hamnar fortfarande på internethotellet!
MVH
Helena Lundberg
Av Arne Johansson (M09283) Tisdagen den 9 augusti, 2005 - 17:31: |
Försök med att rensa/tömma historiken och cookies eller först tryck F5, kan vara att den hämtar senaste besökta datan.
Av Helena Lundberg Tisdagen den 9 augusti, 2005 - 17:44: |
Har försökt med ovanstående men det verkar inte hjälpa! Hamnar fortfarande på internethotellet...
Av Alf Christophersen Tisdagen den 9 augusti, 2005 - 22:44: |
Husker du på å skrive http://www.dis.se med små bokstaver?
Dessuten, hvorledes kommer du ellers inn på denne konferansen?
Av Eva Dahlberg Onsdagen den 10 augusti, 2005 - 06:45: |
Jag råkar ut för det då och då, liksom flera andra. Jag frågade webbmastern men han hade inte förklaring, annat än att sidorna ligger på Internethotellet.
Ofta är det OK när jag försöker gå in en stund senare.
Hälsningar,
Eva Dahlberg (medlnr 7851)
Av Gabriel Frisk Onsdagen den 10 augusti, 2005 - 07:11: |
Eva,
håll CTRL nedtryckt när du trycker på F5, då töms cacheminnet och sidan hämtas på nytt från servern, annars läses den senast laddade (och ev. felaktiga) sidan in på nytt från minnet!
Mvh Gabriel
Av Eva Dahlberg Onsdagen den 10 augusti, 2005 - 07:31: |
Gabriel - jag kan det där, men det inträffar i alla fall :-) då och då, även om man rensar så en annan dag när man går in så kommer Internethotellet upp.
Det var bara ett inlägg som stöd för att fenomenet existerar, för det verkar ju inte alltid som om man tror på det
Se diskussion här i maj
http://genealogi.aland.net/discus/messages/274/23824.html?1115897967
Om man upprepat råkar ut för det (även Helena här har ju rensat cachen) så kan man ju tro att sidan ligger nere. Att komma till Discus-sidan kan kanske gå ändå genom att ha direktadressen?
Hälsningar,
Eva (7851)
Av Eva Dahlberg Onsdagen den 10 augusti, 2005 - 07:32: |
PS, det händer både när man skriver in adressen för hand, när man använder favorit ovh när man trycker på reklamloggan på Rötters startsida ...
Av Gabriel Frisk Onsdagen den 10 augusti, 2005 - 08:56: |
Ja, det händer även här att jag hamnar på hotellet, men det har alltid lyckats efter CTRL+F5. Kan ev. vara ett DNS-fel? IP-adressen är nu:
213.150.135.248
Ska kolla adressen nästa ggn som felet inträffar...
Mvh Gabriel
Av Gabriel Frisk Onsdagen den 10 augusti, 2005 - 09:21: |
Felet kan också bero på hur en ev. mjukvarubrandvägg är inställd - Java, Script, CGI, Active X... Prova genom att koppla bort en ev. tredjepartsbrandvägg och koppla på Windows egen i stället. Microsofts "vapensköld", reagerar den på något sätt? CGI-script körs på servern på det kommando och data som kommer från klienten, om brandväggen har modifierat kommandot kan det hända att körningen misslyckas med resultat som ovan...
Mvh Gabriel
Av Helena Lundberg Onsdagen den 10 augusti, 2005 - 10:31: |
Jag har aldrig tidigare haft detta problem, dis har alltid fungerat! Det verkar som det är flera som har råkat ut för det här problemet... Jag har testat knepen men det fungerar inte...
Jag har skrivit in adressen själv, raderat cachen, prövat favoriten, testat länken till dis från Rötters hemsida men jag kommer alltså till internethotellet. Skriver jag däremot in adressen dis.se/discus! hamnar jag på den här sidan!
Jag ska se om jag lyckas lösa problemet.
Tack för era tips!!