Test

DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: Allmänna frågor: Test
Av Gabriel Frisk Tisdagen den 18 oktober, 2005 - 06:04:

Testar...

Av Gabriel Frisk Tisdagen den 18 oktober, 2005 - 06:07:

Fungerar...

Av Gabriel Frisk Tisdagen den 18 oktober, 2005 - 06:10:

Testen gäller inte Disbyt-databasen!

Av Kjell Johansson Tisdagen den 18 oktober, 2005 - 10:54:

Undrar om det fortfarande funkar

Av Kjell Johansson Tisdagen den 18 oktober, 2005 - 10:56:

Det funkar fortfarande

Av Olof Cronberg (M00082) Söndagen den 22 oktober, 2006 - 23:01:

Hej!

Skall bara testa att DIS Forum funkar som förväntat. Tyvärr har vi av SPAM-skäl blivit tvingade att lösenordsskydda forumet.

/Olof C

Av Daniel Berglund {25564} Tisdagen den 24 oktober, 2006 - 22:22:

Olof, jag tror att det är idé att göra en notering i vänsterframen (board-menu.html) om detta. Får man bara upp meddelandet om att lösenord krävs kanske man tror att forumet är stängt. Meddelandet är ju browserns eget och ganska kryptiskt.

Av Peter Johansson (M00717) Torsdagen den 26 oktober, 2006 - 09:32:

Hej Olof!

"SPAM-skäl blivit tvingade att lösenordsskydda forumet."

Det borde även finnas att man skall/kan logg ut från forumet.

Som det fungerar för mig så stänger jag av DIS-bilden och gör något annat för att sedan gå tillbaka till forumet och då kommer jag direkt in utan inloggning. Rätt eller Fel?

Hälsnignar
Peter J

Av Niklas Lundin Torsdagen den 26 oktober, 2006 - 10:28:

Hej Peter

Så länge din dator tillåter "Cookies" och/eller du inte själv tar bort dem kommer datorn ihåg ditt användarnamn och lösenord, därför kommer du in utan att logga på igen.
Då detta bara kan hända om du angett rätt information kan ju ingen obehörig komma in. Såvida du inte använder en allmän dator tycker jag det är rätt.

Hälsningar
Niklas
30055

Av Kaj Fredagen den 27 oktober, 2006 - 08:05:

Varje gång jag stänger av webbläsaren, måste jag logga in på nytt, för att komma in på forumet. Jag föreslår att forumet ska var öppet för alla att läsa utan att vara inloggad. Däremot om man ska skriva i forumet, så måste man vara inloggad eller att det införs en form av valideringstext (slumpgenerator som ger en kod) för att man ska kunna skriva i forumet.

Av Sten Magnusson Söndagen den 8 augusti, 2010 - 15:54:

Varför finns ingen utloggningsknapp så att man på ett säkert sätt kan logga ut från DIS-Forum, eller DISBYT?

Mvh/Sten Magnusson

Av Daniel Berglund (M25564) Onsdagen den 11 augusti, 2010 - 01:09:

Därför att det inte är någon "riktig" inloggning utan det är webläsaren som kollar lösenordet. Så varken dis forum eller disbyt betraktar dig som inloggad.

Teoretiskt borde det gå att "logga ut" via webläsaren men det är det ingen webläsare som har implementerat verkar det som.

Lite mer detaljer här för den intresserade: http://httpd.apache.org/docs/1.3/howto/auth.html#basicworks

Av Sten Magnusson Onsdagen den 11 augusti, 2010 - 09:13:

Mja jag kanske uttryckte mig lite otydligt. Jag menade utloggningsknapp på själva hemsidan. Sådana brukar ju finnas på de sidor/webbplatser som har in-/utloggningsfunktion.

Mvh/Sten Magnusson

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: