Av Ove Billing, m00895 Fredagen den 20 oktober, 2006 - 13:37: |
Nej, du kan inte föra över så. Däremot skall du kopiera över de båda hämtade uppgraderingsfilerna för dels 8.1, dels 8.1b till din bärbara. Du kan lägga dem i en temporär mapp eller var du vill. Genom att först dubbelklicka på den som gäller 8.1 så tar du steg 1, som också innebär en uppgradering av språkfilerna. Om du inte själv har donat med dem så låt programmet skriva över de gamla språkfilerna, annars får du konstigheter vid utskrift, även svenska. Därefter tar du nästa fil och uppgraderar till 8.1b. - Om du behöver uppdatera folket i den bärbara så ta en säkerhetskopia från den stationära och läs in i den bärbara.
Kolla sedan med Utforskaren att de filer som finns i Dg8Data, grundarkivet, som heter Disgen.l1, Disgen.l2 etc har datum från 2006. I båda maskinerna. (De gamla tror jag har årtalet 2002)
Av Eivor B-Carlsson Fredagen den 20 oktober, 2006 - 16:12: |
Jag lyckades! Tack för vägledningen.
Trevlig helg
Eivor
Av Hans Samuelsson Måndagen den 23 oktober, 2006 - 20:12: |
Tack Christer för svar daterat den 3 okt, som jag inte reagerat på tidigare. Jag vet inte om det är det jag menar. Jag hittar över huvud taget inte någon hjälpfil. Var får jag tag på den?
Tacksam även för kommentar till min undring om barns placering i släktmatrikel. Det ser ut så här för mig på ett ställe (utan angivande av namn):
"bba Kusinbarn
Gift 1:o med NN1
Gift 2:o med NN2
bbaA Kusins barnbarn
Pojknamn (i första giftet)
bbab Kusins barnbarn
Flicknamn (i andra giftet)"
Här borde bbaA stå under Gift 1:o och bbab under Gift 2:o.
Av Vidar Tönnesen Lördagen den 11 november, 2006 - 20:11: |
Hej.
Jag har Windows Vista RC1, men får ej Disgen 8.1b att fungera. Disgen ver.7 går fint.
Nån som vet råd?
Vidar
Av Christer Gustavsson (M04621) Måndagen den 13 november, 2006 - 22:00: |
Vidar, vi har ännu inte verifierat DISGEN på Vista. Vi kommer att göra det när Vista släppts.
Av Vidar Tönnesen Tisdagen den 14 november, 2006 - 19:38: |
OK. Jag har fler datorer, så det är ingen kris.
Vidar.
Av Niklas Lundin Tisdagen den 19 december, 2006 - 14:24: |
Undrar lite över kommande versioner av Disgen.
Det pratades tidigare om att ännu en verion efter 8.1b skulle släppas i år.
Hur blir det med det?
Niklas
30055
Av Christer Gustavsson (M04621) Tisdagen den 19 december, 2006 - 22:18: |
Tyvärr dröjer uppdateringen 8.1c till första kvartalet 2007.
Av Niklas Tisdagen den 19 december, 2006 - 22:32: |
Tack för informationen Christer.
Niklas
Av Gunnar Öhrn (M11916) Söndagen den 28 januari, 2007 - 16:27: |
Har testat att köra på Windows Vista Business och om man sätter om rättigheterna på programkatalogen efter installationen så verkar det fungera. Sätt fulla rättigheter på katalogen DIS (ligger normalt under c:\Program eller c:\program files), dess innehåll och underkataloger så bör det fungera. Detta gör man genom att högerklicka på katalogen DIS - egenskaper säkerhet. Markera användarnamnet, eller gruppen användare, och kryssa i fullständig behörighet.
Alternativt kan man köra applikationen som administratör men då måste man täkna på att starta i detta läge varje gång.