Av Niklas Lundin Söndagen den 15 april, 2007 - 14:07: |
Hej Ernst
Samma sak sker hos mig, men bara vid just förhandsgranskningen.
Kolla om orden verkligen sitter ihop vid utskrift. Det gör de inte för mig.
Verkar vara en "förhandsgranskningsbugg"
Niklas
Av Ernst Nyberg Tisdagen den 17 april, 2007 - 16:16: |
Tycks verkligen i huvudsak vara en "förhandsgranskningsbugg", men inte alltid. I ett fall hänger för mig, i den utskrivna texten, bokstaven i ihop med föregående ord, trots tre mellanslag. Och visst är det ju frustrerande om man inte kan lita på att förhandsgranskningen visar hur texten kommer att se ut i utskrift. Det blir dyrt att göra försöksutskrivningar för att kolla om texten är OK eller inte.
Av billy svanberg Torsdagen den 4 oktober, 2007 - 19:15: |
ska investera i en bärbar dator, att använda vid min släktforskning. Till min förvåning funkar inte disgen mot vista, som är enda alternativet i dagens datorer. Skäms på er som utvecklar detta program. Vista har funnits länge. Vill ha ett omedelbart svar om när vårt disgen är gångbart med vista
Hälsningar
Billy Svanberg
Malmö
billy.svanberg@bredband.net
Av Daniel Berglund Torsdagen den 4 oktober, 2007 - 19:46: |
Hej,
det fungerar redan idag! Använd sökfunktionen och leta efter "Vista" här på forumet (jag har tyvärr inte exakt plats tillgänglig just nu) eller titta på anbytarforum där någon ställde samma fråga för några timmar sedan.
Av Niklas Lundin Torsdagen den 4 oktober, 2007 - 20:27: |
Hej
I sak har ju Billy rätt. Detta står att läsa om Disgen och Vista på DIS hemsida.
Det finns idag ingen version av Disgen som är utvecklad för att kunna köras under Vista. Vi planerar att komma ut med en version som kan installeras och köras på Vista efter sommaren. De kända problemen rör installation, on-line hjälpen och behörigheter. Några medlemmar ser ut att haft framgång efter lite trixande och fixande. För experimenterande på egen hand hänvisar vi till diskussionerna på DIS Forum.
Av Daniel Berglund Torsdagen den 4 oktober, 2007 - 20:52: |
Ja.. men faktum är att det fungerar med den existerande versionen, om man vill använda programmet nu. Nästa version är lämnad till produktion vilket borde innebära att den är tillgänglig på CD i november.
Av Christer Gustavsson (M04621) Fredagen den 5 oktober, 2007 - 12:14: |
Inom kort kommer information om DISGEN version 8.1e som kan installeras och köras under Vista. Den kommer att börja levereras under den andra halvan av oktober.
Av Kjell Johansson m07803 Fredagen den 5 oktober, 2007 - 17:55: |
Går den också att köra under XP eller behövs den bara till Vista???
Av Ingvar Kärrdahl Fredagen den 5 oktober, 2007 - 18:12: |
Disgen 8.1e går alldeles utmärkt att köra under XP. Om du inte har Vista på någon av dina datorer så finns det ingen anledning att köpa Disgen 8.1e
Av Hans Samuelsson Torsdagen den 11 oktober, 2007 - 13:57: |
Skulle vilja ta upp frågan om radering av personer i version 8.1d. Har läst diskussionen relaterad till 8.1b och lärt mig att losskopplade personer visas i söklistan över senaste. Det var ju bra. Förut har jag haft svårt att hitta dessa personer för radering. Däremot kan jag inte se att det i 8.1d skulle gå att radera utan att först koppla loss, som sägs i något inlägg.
En närliggande fråga är hur man hittar de referenser (källor och citat) och kanske även orter, som blivit irrelevanta efter radering av personer. Man vill ju inte ha längre listor än nödvändigt.
Någon som kan hjälpa till med en lösning?