Av Lars-Erik Åström Lördagen den 1 juli, 2006 - 11:16: |
Var hittar jag DgVisa, dvs "bara titta, inte ändra"-versionen av Disgen?
Det står om DgVisa i filen "Nyheter i denna version av Disgen 8" (avseende
ver 8.1.a):
"En ny version av Disgen, DgVisa, har tagits fram som skall gå att gratis
ladda ner från nätet. DgVisa ersätter den tidigare DgLäs och i den kan man
inte ändra några data, bara visa data registrerade med Disgen."
Där slutar dock spåret, jag har inte lyckats finna något på webbplatsen om
detta.
Av Christer Gustavsson (M04621) Måndagen den 3 juli, 2006 - 22:34: |
Inom kort kommer det att finnas information på hemsidan om hur medlemmar kan beställa DgVisa. Vi för en diskussion, som för övrigt har dragit ut på tiden, med Lantmäteriet om vi kan förenkla beställning och distribution av DgVisa.
Av Lars-Erik Åström Onsdagen den 28 februari, 2007 - 11:14: |
Jag undrar hur det gått/går med DGVisa, när kan vi medlemmar beställa programmet?
Av Christer Gustavsson (M04621) Onsdagen den 28 februari, 2007 - 22:33: |
DGVisa finns att beställa från DIS kansli. Jag ser att jag påstod "inom kort" för snart ett år sedan. Tyvärr har Lantmäteriet inte svarat ännu, så jag får nog agera på nåt annat sätt.
Av Lennart Törnqvist Torsdagen den 29 mars, 2007 - 09:53: |
När kommer disgen med en version till Windows Vista?
Av Anders Berg Torsdagen den 29 mars, 2007 - 13:49: |
Av Carl-Johan Gustafsson Måndagen den 4 juni, 2007 - 22:18: |
DGVisa?
Finns det någon ny information om när DGVisa blir tillgänglig?
M v h
Kalle
Av Göran Olbers Måndagen den 15 oktober, 2007 - 17:37: |
Jag har mina dg8-data på en stationär dator. I samband med arkivbesök för jag över samma data till en bärbar do. genom backup-funktionen. När jag kommer hem igen för jag över den kompletterade databasen tillbaka till stationära datorn igen.
Nu går jag över till Vista-versionen på den stationära datorn. Kan jag "bolla" data mellan XP-versionen på den bärbara datorn och Vista-versionen på den stationära på samma sätt i framtiden eller bör jag köra Vista-versionen även på datorn med XP? Någon som vet?
Av Ingvar Kärrdahl (Dis09228) Måndagen den 15 oktober, 2007 - 18:06: |
Svar till Göran
Du kan obehindrat bolla dina data mella XP och Vista. Programmässigt är 8.1d och 8.1e helt lika bortsett från att e-versionen är anpassad till Vista.
Du kan också läsa mer om att hantera Disgen mellan två eller flera datorer i Diskulogen nr 74 i artikelserien: Lär dig mer om Disgen 8.
Av Alf Christophersen (M00919) Måndagen den 15 oktober, 2007 - 18:39: |
En variant kan være å kjøre remote mot Vista-maskinen og alltid ha data på Vista-maskinen så fremt man ikke skal bruke bærbar på sted uten nett-tilgang.
I såfall får man disse ganger ta full backup av data og kopiere dette over til bærbar og pakke ut der.