Av Gunnar Öhrn (M11916) Torsdagen den 9 november, 2006 - 08:00: |
Mårten,
Vilket Utseende använder du dig av?
Har du någon index.htm i katalogen C:\Documents and Settings\All Users\Dokument\Dg8Data\Html\Testtavla\?
Vad händer om du börjar med att klicka på filen C:\Documents and Settings\All Users\Dokument\Dg8Data\Html\Testtavla\2-1.htm, fungerar det då?
Av Mårten Gjötterberg Torsdagen den 9 november, 2006 - 09:46: |
Jo då kommer jag till Personregister (med rätt färger, bilder mm). Klickar jag på en individ kommer jag till denne utan färg och gifbilder. Sen är man förlorad om man ska tillbaka till Personregister. Sida finns ej (letar på 0001-mappen).
Ingen indexfil.
H/Mårten
Av Marianne Munktell (M06185) Torsdagen den 9 november, 2006 - 10:43: |
Mårten!
Först trodde jag att du hade för lång sökväg men när jag använde samma sökväg som du fungerade det utan problem, även med flera mappar, 0001, 0002, 0003.
Det vore bra om du svarade på ALLA frågor vi ställer här för att försöka hjälpa dig, t.ex. vilket Utseende (mall) du har använt vid exporten. Ofta kan det vara en liten detalj som orsakar problemet.
Har du prövat med ominstallation av DG?
Av Mårten Gjötterberg Torsdagen den 9 november, 2006 - 12:41: |
2 oberoennde installationer gjorda på olika datorer. Ingen speciell mall använd (default mall). Jag kan bigoga filerna i ett mail (i kväll) om någon är intresserad.
H/Mårten
Av Mårten Gjötterberg Torsdagen den 9 november, 2006 - 16:41: |
http://www.swingit.nu/Html/0001/149.htm
3 ind. upplagda.
Mårten
Av Mårten Gjötterberg Torsdagen den 9 november, 2006 - 18:24: |
Okej.
Nya mallar exvis 7 funkar och är dessutom snyggare och bätter. Jag ger mig.
Tack för hjälpen.
H/Mårten
Av Malin Noréus Måndagen den 11 februari, 2008 - 23:31: |
Jag är helt novis på detta. Har exporterat filer till HTML, men hur får jag in dem på min hemsida??? / Malin
Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Tisdagen den 12 februari, 2008 - 21:45: |
Hej malin!
Det är inte lätt att svara på detta här.
Det beror helt på hur du administrerar din hemsida. Antingen du knackar in HTML-kod "för hand" eller använder något av de många program som finns för att bygga hemsidor.
Vad DISGEN gör är att framställa en sida som du kan läsa i din dator och som är anpassad till att lägga in på en hemsida och försedd med erforderlig kod för detta. Men för att ladda upp den din hemsida måste du lösa på samma sätt som du lägger ut andra filer, det är inget som DISGEN kan hjälpa dig med. Glöm inte ev. bilder
Vad du egentligen får från DISGEN är en fil med en massa text siffror, bokstäver och andra tecken.
Om du med t.ex. "Anteckningar" öppnar den fil du får från DISGEN kan du se hur den ser ut.
Av Malin Noréus Onsdagen den 13 februari, 2008 - 16:19: |
Hej Karl-Erik!
Tack för ditt svar. Ja nu hittade jag åt HTML-koden i alla fall. Klistrade in den i min hemsida, men har inte fått länkarna att fungera.
Jag antar att man få "klippa o klistra" koden från alla filer(?). Men sedan hur man får till länkarna är som sagt ett annat kapitel är jag rädd... / Malin
Av Alf Christophersen (M00919) Onsdagen den 13 februari, 2008 - 16:32: |
Hei.
Nei, du skal ikke klippe og lime noe som helst innhold, men kun kopiere hele katalogen med filer over på din hjemmeside på nett. :-)
Lenken til index.htm skal du derimot legge inn i hovedsiden din så man kan klikke seg frem til siden
:-)
Lykke til