Arkiverade (äldre) inlägg fram till 17 mars, 2008

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Säkerhetskopiering, flytt till ny dator: Överföring från gammal till ny dator: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 17 mars, 2008
Av Jan Augustson Fredagen den 21 januari, 2005 - 21:15:

Hej Joel.
Tack för tipset. Ibland ser man inte skogen för bara träd.

Av Ally Olsson Lördagen den 12 november, 2005 - 21:34:

Hej, ar just nu i US och har en annan dator har an den i Sverige. Tog med min 8-skiva och diskett med mitt material som jag tankte jobba med medan jag ar har.Har XP home pa Dell-computer
Det gick bra med skivan, det gick bra att aterlasa mitt material fran disketten,men, sedan tankte jag uppdatera.
Det gick inte bra.
8,1 sager att mitt program ar olagligt.
Vad skall jag gora??
Mitt material ar fran mitt uppdaterade program i Sverige. Vad hander om jag nu arbetar med bara original programmet.

Av Anna Carlsson Söndagen den 13 november, 2005 - 08:38:

Försökte du uppdatera från 8.0 till 8.1a? Om så är fallet måste du först uppdatera till 8.1 innan du uppdaterar till 8.1a.

Av Jan-Erik eriksson Måndagen den 28 augusti, 2006 - 11:56:

Har förlagt min CD-skiva med programmet så jag kan inte lägga in programmet i min nya bärbara dator.

Har programmet i den fasta datorn, det går ju att kopiera över programmet och köra med vissa begränsningar, bl a säger han att programmet saknas när jag försöker uppdatera

Är det bara att köpa ett nytt program eller hur gör jag

Medlem nr 05509

Av Christer Gustavsson Måndagen den 28 augusti, 2006 - 19:00:

Jan-Erik,

kontakta vår expedition och berätta om din situation så får du hjälp. Troligtvis får du köpa en CD-skiva till reducerat pris.

Av Ulf Löfgren Måndagen den 17 mars, 2008 - 07:43:

Dags att byta dator. Hur får jag på enklaste sätt över Disgen och mina anor på den nya datorn?

Av Niklas Lundin Måndagen den 17 mars, 2008 - 12:53:

Hej Ulf

Gör en säkerhetskopia på ditt material (och bocka för allt).
Du kan ju om det går, installera Disgen på den nya datorn först och sedan lägga in säkerhetskopian. Då ser du om allt blev rätt.

Lycka till
Niklas

Av Niklas Lundin Måndagen den 17 mars, 2008 - 12:58:

Hej igen Ulf

Jag förutsatte i mitt inlägg ovan att du vet hur man bränner filer till diskett eller CD.
Om så inte är fallet är mitt råd till dig att du kontaktar en fadder för mera hjälp i detalj.

/Niklas

Av Ulf Löfgren Måndagen den 17 mars, 2008 - 21:50:

Om det endast är en säkerhetskopia som behövs, då är det ju enklare att kopiera hela mappen Dg8Data?

Av Christer Gustavsson (M04621) Måndagen den 17 mars, 2008 - 22:22:

Den säkra vägen är alltid att använda Disgens säkerhetskopiering. Om man är mer riskbenägen och vill chansa så gör man som Ulf förslår.