Arkiverade (äldre) inlägg fram till 26 februari, 2006

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Antavlor: Fel i utskrift: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 26 februari, 2006
Av Karl Edvard Thorén (M04089) Tisdagen den 22 november, 2005 - 22:13:

Släktmatrikel, Hej Ingvar!
Testa mitt fel som är rapporterat i nr 258 det felet finns kvar även i ver 8.1a

Av Alf Christophersen Onsdagen den 23 november, 2005 - 10:02:

Karl Edvard og Ingvar
Hadde på et senere tidspunkt lagt inn en rapport om samme feil og ville da legge opp en flokk som jeg lagde hvor feilen er lett å trace for utviklere.
Se rapport 385.

Av Kai Thurfors Torsdagen den 24 november, 2005 - 17:09:

Felet är som sagt rapporterat flera gånger och kollas. Tack för tracen, Alf.

Av Christer Lasson Tisdagen den 27 december, 2005 - 21:42:

Ja, felet försvann när jag uppdaterade till 8.1a. Jag ber att få tacka!

Av Britt-Mari Linder Onsdagen den 28 december, 2005 - 23:18:

Hur gör jag för att få med dödsorsak och biografi vid utskrift av antavla?

Har valt att notistypen dödsorsak ska synas, men får inte med det jag lagt in, endast rubriken kommer med.

Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Torsdagen den 29 december, 2005 - 11:53:

Britt-Mari! Mysko! Är det antavla i tabellformat du avser; och du med "biografi" avser notisen "Text", skall det inte vara några problem att få med både biografi och dödsorsak i antavlan, om du i Instälningar för antavla som tabell har markerat att notiserna Dödsorsak och Text skall skrivas ut.
Kan det möjligan vara så att du i dödsorsaknotisen av misstag råkat trycka på mellanslagstangenten då texten för dödsorsak varit (blå?-)markerad. Då kommer dödsorsaken att anges med ett melallanslag som inte syns. Kanske därför du endast ser rubriken.

Av Britt-Mari Linder Torsdagen den 29 december, 2005 - 19:55:

Karl-Erik!
Jag har testat i tabellformat och även andra format har markerat dödsorsak och text.
Har även kontrollerat att texten är inskriven utan mellanslag.
När jag går in på ändra personnotiser, fliken notiser och går in på Dödsorsak ser jag den inskrivna dödsorsaken.
Längst ner på fliken finns texten Dödsorsak:. i en ruta. Den texten kommer i mina utskrifter.

Har version 8.1a.

Av Olle Fåk Fredagen den 30 december, 2005 - 19:12:

Britt-Mari!
Har du möjligen markerat rutan "Tag endast med text
som har språkval" i Inställningar för Språk?
Då får man dessa symptom.

Av Britt-Mari Linder Lördagen den 31 december, 2005 - 09:49:

Olle!
Den rutan var markerad.
Tack Olle nu får jag med alla uppgifterna.

Vill även tacka Karl-Erik som försökt hjälpa mig.

GOTT NYTT ÅR!
önskar
Britt-Mari

Av Maria Grenholm Lördagen den 25 februari, 2006 - 18:49:

Var är felet?
När jag ska skriva ut en antavla i tabellform så står det inom parentes "saknas i språkfilen". Det är där det borde stå något i stil med far till proband, mor till proband... och så vidare Ordet proband finns med (det står alltså "saknas i språkfilen Proband" ..."saknas i språkfilen I:1" osv.)

Var kan jag hitta den rätta språkfilen? Jag använder Disgen 8.1a.

Tacksam för hjälp!
Mvh Maria

Av Gunnar Jonsson (M00707) Söndagen den 26 februari, 2006 - 10:19:

Maria!
Installera om 8.1a. Du har antagligen vid installationen svarat NEJ på frågan om befintliga språkfiler ska skrivas över. Det finns fler ord i de nya filerna, så de gamla måste skrivas över. Testa detta så får vi se om det hjälper.