Arkiverade (äldre) inlägg fram till 3 juni, 2009

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Övrigt: "Disgen 8.2 börjar skeppas": Arkiverade (äldre) inlägg fram till 3 juni, 2009
Av Lars Skillius Torsdagen den 28 maj, 2009 - 08:33:

För att distribuera den nya versionen av Disgen används nog inte fartyg, åtminstone inte inom landet.
Det vore trevligt om Disgens kansli håller sig till det svenska språket och, trots risken att detta utrotningshotade språk då inte förstås av tonåringar och medelålders, undviker svengelska.
Varför inte t ex "Disgen 8.2 börjar levereras"?
I bästa välmening
Lars Skillius

Av Mattias Persson Fredagen den 29 maj, 2009 - 07:19:

Disgen skulle börja levereras i måndags och nu är det fredag, så är där någon som fått sin Disgen ännu ?

Mvh Mattias

Av Mattias Persson Fredagen den 29 maj, 2009 - 07:21:

Disgen skulle börja levereras i måndags och nu är det fredag, så är där någon som fått sin Disgen ännu ?

Mvh Mattias

Av Mattias Persson Fredagen den 29 maj, 2009 - 07:36:

Mvh Mattias

Av Dan Johansson Fredagen den 29 maj, 2009 - 10:27:

Besviken ! igen Disgen 8.2 i min brevlåda idag ..och inte ett pip om hur det går med leveranserna på hemsidan . dåligt tycker jag

Av Christer Gustavsson (M04621) Fredagen den 29 maj, 2009 - 22:05:

Idag har omkring 2.000 av de första beställningarna skickats från företaget som hjälper till med distributionen.

Av Mattias Persson Lördagen den 30 maj, 2009 - 07:36:

Tack så mycket for informationen.

Mvh Mattias

Av Håkan Asplund Onsdagen den 3 juni, 2009 - 11:52:

Nu rasslar det till i brevlåda! Programmet har kommit. Spännande att se om det också fungerar bra med uppdatering mm.

Av Holger Andersson Onsdagen den 3 juni, 2009 - 13:45:

Installationen av 8.2 gick felfritt t o m konverteringen. När föeloppsindikatorn visade 100% stannade installationen och förblev stående. Försökte installera på en annan dator med samma resultat. Misstänker fel på skivan? Har någon annat råkat ut för samma?
I installationsanvisningarna sägs inget om 8.1 men eftersom det här inte rör sig om någon uppdatering utgår jag från att det tidigare programmet skall avinstalleras.

Av Mattias Persson Onsdagen den 3 juni, 2009 - 15:06:

Disgen kom idag, skall prova att installera i kväll.

Mvh Mattias