Av Ulla Jutemalm Torsdagen den 9 oktober, 2008 - 14:55: |
Jag försöker skriva ut en stamtavla med ikryssat obegränsat antal generationer, men ut kommer endast proband, barn och barnbarn. Vad gör jag för fel?
Av Ulla Jutemalm Torsdagen den 9 oktober, 2008 - 15:02: |
Rättar här mitt tidigare inlägg, jag menar inte skriva ut en stamtavla utan att bygga en och på skärmen visas då som sagt endast proband, barn och barnbarn, trots att jag kryssat i obegränsat antal generationer. Vad gör jag för fel?
Av Runar Hortlund Torsdagen den 9 oktober, 2008 - 16:59: |
Om du högerklickar på den byggda stamtavlan så får du ett val, visa flera generationer
Av Ulla Jutemalm Fredagen den 10 oktober, 2008 - 14:08: |
Tyvärr så funkar det inte att högerklicka på den byggda stamtavlan och vidare på visa flera generationer.
Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Fredagen den 10 oktober, 2008 - 15:17: |
Rig och prata med en fadder så redes det nog ut.
Av Runar Hortlund Fredagen den 24 oktober, 2008 - 14:51: |
Det görs inga nya inlägg i detta forum.
Kan orsaken vara formuleringen i föregående inlägg
Av Karl Edvard Thorén (M04089) Fredagen den 24 oktober, 2008 - 17:27: |
Stamtavla.
Ja det hjälper nog inte att högerklicka på den byggda stamtavlan om det inte finns mer än tre generationer.
Men min fråga blir: finns det fler generationer efter det barnbarn som visas? Prova med att starta stamtavlan längre bort i släkten. Kör t.ex. en antavla från dig själv och välj sedan en anfader långt bort i antavlan och starta stamtavlan därifrån.
Av Rolf Carlsson Fredagen den 20 mars, 2009 - 15:34: |
Saknad information. Vid överföring av RTF-fil till lagring/utskrift som Worddokument följer namn- och ortssammanställning ej med. Det står i slutet av utskriften på två blanka sidor att namn- resp. ortsregister behöver uppdateras. Om jag på samma fil går in under "granska" finns namn- och ortssammanställningen med men när jag går över till "skriv ut" försvinner den på vägen.
Jag har varit i kontakt med en fadder och han återkom efter konsultationer att här föreligger en bug i systemet.
Har någon mer råkat ut för samma?
Har ni hittat någon väg att "krypa förbi" bugen?
Om det är en systembug - kommer den att rättas till i nästa version?
Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Fredagen den 20 mars, 2009 - 15:55: |
Markera hela dokumentet med Ctrl+A och tryck F9
Det är ingen bug. Du finner info om det i Hjälp under Export till ordbehandlare.
Av Rolf Carlsson Fredagen den 20 mars, 2009 - 16:17: |
Tack för lösningen - så enkelt var det