Av Christer Gustavsson Tisdagen den 5 november, 2002 - 17:30: |
Till Inger, Tomas och Kjell: Det är kanske inte så enkelt att hitta informationen, men så här ligger det till:
Problembeskrivning: Vid angivande av undermappar används \ istället för /, kommer att rättas i nästa version.
Symtom: Referens till ansedlar som samlats i undermappar blir fel, t ex href=0014\2_412.htm#663 istället för href=0014/2_412.htm#663. Detta fel finns dels i de filer som skapas av DISGEN vid exporten, dels i de mallar i HtmlOrig som exporten utgår från. Microsofts Internet Explorer klarar detta givetvis eftersom det var de som "uppfann" denna användning av \-tecknet), medan andra bläddrare, t ex Netscape inte klarar det eftersom det är i strid med standarden.
Av Kjell Åberg Tisdagen den 5 november, 2002 - 21:27: |
Hej igen!
Tack för svaret Christer!
Jag har nu kollat i de mallar som jag har i ver. 8.0b och i alla används / inte \ vilket enl. dig skulle vara rätt. Tydligen är det något annat fel i denna version.
Av Christer Gustavsson Onsdagen den 6 november, 2002 - 09:20: |
Kjell, vad är det för annat fel du tänker på. Jag kan inte se det av föregående diskussion.
Av Kjell Åberg Fredagen den 8 november, 2002 - 21:49: |
Det är trol. fel i sökvägarna, eftersom varken knapparna eller registren är länkade till filerna i de olika mapparna som skapas av programmet.
Av Kjell Åberg Lördagen den 9 november, 2002 - 11:41: |
Nu har jag fått hjälp av Ivar Björklund som skrev direkt till mig:
Hej!
Jag håller på lite med html-export från disgen, och gick av en händelse in här på Dis Forum. Mest för att se om det var något om html-exporten. Mycket av html-exporten styr man med mallarna och där kan man ändra en hel del. Jag använder det till att skapa en CD-romskiva som vem som helst kan titta på med bara Explorer, jag har även fått den självstartande.
Om jag uppfattat dina fel rätt så prova med att ta bort i Dg8Data hela mappen Htmlorig. När du sen gör nästa export så skapas det igen om det inte finns, för om det fanns kvar från 8a så är det en del ändringar där. Prova det och skriv sen utförligt hur felet visar sig.
---
Tack Ivar!!!
Av Anders Erikols Söndagen den 12 januari, 2003 - 01:18: |
Ang sökvägar som krånglar i och med 0001-mappens tillkomst:
Om man gjort egna mallar baserade på tidigare disgenmallar så måste man lägga till relativa sökvägen ..\ lite här och där i de egna filerna.
//Anders
Av Lennart Carlsson Lördagen den 18 januari, 2003 - 22:37: |
Hejsan!
Hur ändrar man språket på knapparna "Personregister", Efternamnsregister" etc vid HTML-export?
Det hade ju sett bra mycket bättre ut med rätt språk även på knapparna, eller hur?
Av Elisabet Bergkvist Söndagen den 19 januari, 2003 - 10:14: |
Knapparna är bilder och måste ändras i ett bildbehandlingsprogram. De heter disefternreg.jpg, disortsreg.jpg och dispersreg.jpg.
mvh Elisabet
Av Kjell Arnesson Fredagen den 21 februari, 2003 - 12:48: |
Hej!
Jag har gjort en söklista med t.ex född senast 1900. När jag sedan exporterar till HTML så kommer barn till personer födda t.ex. 1899 med i exporten trots att dessa barn är födda betydligt senare.
Är det någon som vet var jag ändrar för att detta inte skall ske.
Mvh Kjell
Av Christer Lasson Fredagen den 21 februari, 2003 - 22:08: |
Problem:
html-filerna med ansedlar läggs ju numera i undermappar som heter 0001, 0002 o s v, men hänvisningarna (till 2-1.htm etc) längst ner på ansedlarna pekar fel! (De hittar inte överliggande nivå därför att de saknar tillägget ../ i sökvägen.) Detta går inte att fixa genom att redigera mallarna 'Antavla2.htm' eftersom det fylls i från programmet. Dessutom måste man manuellt kopiera ner diverse bildfiler och annat till undermapparna.
Går det att få till på något annat sätt?
Jag har version 8c av Disby.