Arkiverade (äldre) inlägg fram till 14 maj, 2004

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Koppling till DISBYT och Genline: Koppling till Genline: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 14 maj, 2004
Av Kjell Johansson Måndagen den 3 februari, 2003 - 11:04:

Till Maria!
Tack för att du försökte hjälpa till.

Kjell

Av Kjell J Måndagen den 3 februari, 2003 - 11:08:

Till Kennet!
Nu funkar det.

Kjell

Av Maria Gällman Måndagen den 3 februari, 2003 - 13:08:

Hej Kjell,
man gör så gott man kan när man kan :)

Kul att det fungerar för dig nu!

Maria

Av Ulf Widén Tisdagen den 27 januari, 2004 - 09:56:

Hej, jag kör genline inifrån Disgen 8c och allt funkar bra tills jag skall avsluta. Oftast får jag "Abnorm program termination" om jag avslutar genline först. Försöker jag avsluta Disgen först istället får jag en massa error-meddelande. Är dte någon som har kläm på hur man avslutar utan att få Disgen att krascha. Det känns lite olustigt huruvida detta kan påverka databasfilerna.

Av Karl-Edvard Thorén Tisdagen den 27 januari, 2004 - 22:00:

Genline testare i Disgen 8.0c
Jag provade nu och det gick bra att ta ner de olika sectionerna i Genline utan att det blev någon program check. Genline tycks inte ha någon funktion i GFFinder att avsluta utan jag tog ner varje meny för sig.
Har Du senaste GFFinder. Min ser ut att vara från 30 sept 2003.

Av Ulf Widén Onsdagen den 28 januari, 2004 - 12:28:

Jag har laddat hem senste GFFinder från Genline och installerat, men samma fel kvarstår. Loggar jag in på Genline och sedan direkt avslutar funkar det, men om jag jobbar en stund med programmet och vill avsluta kraschar Disgen. Jag har XP Home Edition. Har testat att avaktivera brandvägg och antivirus, dock utan positiv verkan. Fler tips mottages med tacksamhet.

Av Ragnar Lindblad Onsdagen den 12 maj, 2004 - 21:18:

Har förgäves försökt hitta en förklaring till problemet med att Disgen (8.0d) inte hittar GFFinder. Har fungerat på Win2000 men inte när jag nu kommit upp till XP Home Edition. Har prövat att installera om bägge programmen i omgångar - och startat om! Jag antar att svaret måste ligga i Disgens kod där platsen för GFFinder väl pekas ut. Eller har Genline ändrat sin programvara så att någon fil hamnar fel? Hjälp!

Av Ragnar Lindblad Torsdagen den 13 maj, 2004 - 20:32:

Jag tror jag löste det själv. Den fil som står för kopplingen (NPLUGBRIDGE.DLL)och som låg i Disgenbiblioteket efter att jag installerat 8.0 och sen uppgraderat direkt till 8.0d var en gammal version. På min gamla dator där jag uppdaterat via a,b och c låg en nyare version som visade sig lösa problemet. Är det månne fel på 8.0d eller har jag missuppfattat att det går att gå direkt på 8.0d från 8.0?

Ändå nöjd med att allt nu verkar fungera!

Av Kjell Johansson Fredagen den 14 maj, 2004 - 11:24:

Hej!
Genlinelänken från Disgen 8d verkar inte fungera.
Har det inte varit problem med detta tidigare

Kjell

Av Ann Sjöberg Fredagen den 14 maj, 2004 - 12:30:

Hej Kjell!

Om du menar via Verktyg / Genline så funkar det för mig. Jag har 8.0d. Fast å andar sidan så har jag uppdaterat från 8.0 till a, b, c och d samt de filer som numera är bortplockade från denna sajt, dvs kar tan och genline.

Hälsningar
Ann