Av Ivar Björklund Söndagen den 23 februari, 2003 - 21:27: |
De flesta felen med html-exporten beror på uppdateringen. Den enklaste åtgärden som ordnar de flesta felen är att i C:Dg8Data ta bort hela mappen "HtmlOrig" och därefter göra en ny export så har den återskapats. För dem som modifierat mallarna får ändra i de nya mallar som skapats.
Lite hjälp med html-export finns på:
http://w1.468.telia.com/~u46803157/html/
Av Ivar Björklund Fredagen den 28 februari, 2003 - 00:44: |
Jag kom på ett bra program som kan byta ut Backslash mot vanligt snedsträck i flera filer på en gång. Jag testade det i en mapp 0001 som innehåller 1058 filer och det tog bara några minuter. Men man får nog ta en mapp i taget annars tar det för lång tid att läsa in filerna. Programmet är HtmlEdit ett svenskt sharevare. http://www.algonet.se/~olzzon/htmledit
Av Bernt Sjöström Lördagen den 12 juli, 2003 - 11:25: |
Enligt uppdateringsinformationen ska version 8.0C vara rättad avseende backslash-felet. Men hur jag än gör skapar ändå programmet filer med referencer som innehåller "..\". Detta fel måste alltså vara kvar i version C.
Är det någon som kan bekräfta eller dementera detta? Om felet kvarstår, hur kommer man runt det? När blir detta rättat?
Av Peter Rödström Måndagen den 1 september, 2003 - 10:33: |
Hej jag har precis exporterat till html men fick inte med bilden som jag hade! Har alltså testat på en enda person med bild inlagd!
Denna följde inte med vid exporten! Fick ändra filen i Word, varvid jag får massor med onödig kod! Dessutom blir det ju jobbigt att göra det med varje fil om jag nu skall lägga till flera bilder!
Saknar flik avseende bilder vid export till html. Har Disgen 8.0c!
PS,Om ni svarar per mail tag bort "nospam" i adressen!
Av Gunnar Jonsson Måndagen den 1 september, 2003 - 12:26: |
Under fliken "Ansedlar" i html-exporten kan du välja vilka notiser som ska komma med i exporten, exempelvis porträtt och bilder.
Av Anna-karin Schander Onsdagen den 24 december, 2003 - 08:29: |
Hur gör jag för att bara få med de personer jag will om jag exporterar till HTML?? När jag försöker exportera gör programmet filer för alla 4500 personerna och jag vill bara ha med en del ?
bland annat för att många är nu levande.
Jag har försökt göra söklistor men förstår mig inte på det
Av Karl-Edvard Thorén Onsdagen den 24 december, 2003 - 09:51: |
Exportera till HTML.
Det finns två möjligheter att välja personer för export till HTML.
Om man vill skapa ansedlar så gör man först en söklista och sedan markera ansedlar i HTML exporten.
Den andra varianten är att skapa en struktur för antavla eller stamtavla sedan markera byggd tavla i html exporten.
Av Bengt Y Sandgren Lördagen den 27 december, 2003 - 12:26: |
I syfte att få med bara döda i exporten till html, så att jag skall kunna publicera anorna öppet på webben, har jag efter mycket strulande lyckats skapa en söklista med personer döda 1600 - 2003. MEN när jag använder den som underlag för exporten får jag med även en del levande personer.
Vad har jag gjort för fel?
Av Karl-Edvard Thorén Lördagen den 27 december, 2003 - 23:08: |
Export av ansedlar till HTML.
Om man skapar en söklista med endast döda personer och kör fram ansedlar i HTML får man ansedlar endast på dessa personer men i den ansedeln igår den döde personens barn så därför kommer dom med. Det här tror jag är en aspekt som inte finns med i programmeringen. Det är bara i Disbyt utdrag som programmet tar hänsyn till detta.
Av Nils-Åke Bjäresten Söndagen den 16 maj, 2004 - 22:50: |
Jag skall för första gången göra en Html-export. Filerna skall placeras på en CD-skiva som skall skickas till amerikanska släktingar och jag valde därför engelska språket. Ord som född, död, gift och flyttat översattes automatiskt. Även yrken fungerade om jag följde reglerna på sidan 36 i Disgens Handledning. Men det fanns också ett antal oöversatta ord och uttryck. I ansedlarna var det "Ansedel för", Biografi, "Gifte och barn" samt Personregister. I antavlorna var det "Antavla för", "Generation 0 till 2" samt även där Personregister. Varför har inte dessa ord blivit översatta? Har jag gjort något fel eller fungerar Disgen 8 så här dåligt? Jag använder version 8.0d, på varje utskriven bildsida står det t ex "Produced 2004-05-16 20:22:33 by Disgen version 8.0d".