Av Kai Thurfors Torsdagen den 5 maj, 2005 - 11:56: |
Marianne, jag kan återskapa sidhänvisningsfelet, men det uppträder hos mig även om jag förhandsgranskar. Vad menar du med "Dock inga problem ...". Gäller det både sidhänvisningar och en generation-default?
Stig, lägger du in det i DISRapp?
Mvh / Kai
Av Marianne Munktell Torsdagen den 5 maj, 2005 - 14:47: |
Kai!
Jag citerar Stig Geber 3 maj 10:38 ovan:
"Jag provade själv att göra en släktbok med 3 stamtavlor men hade vissa svårigheter att få RTF-utskriften att fungera. Det gick bra att förhandsgranska i DG men vid utskrift i RTF-format blev det inget innehåll i filen. Medlemmen har upptäckt att man måste skriva ut till RTF-filen direkt utan att förhandsgranska för att det ska fungera. Detta måste vara en bug i programmet."
Jag fick innehåll i mina filer!
Av Gabriel Frisk Fredagen den 6 maj, 2005 - 07:29: |
Upptäckte en nygammal bug till: Om man ställer in bredare innermarginal för att skapa en häftmarginal och väljer spegelvänd utskrift av jämn sida och skriver ut en tabell i trädform, så hamnar grafiken in i texten på jämna sidor. Det här felet fanns inte i sista versionen av Disgen 7. Det kan inte ha med skrivartypen eller systemet att göra, eftersom felet uppträder redan i förhandsgranskningen. Kan någon annan bekräfta?
Mvh
Gabriel
Dismedlem #14972
Av Gunnar Jonsson Fredagen den 6 maj, 2005 - 09:33: |
Gabriel.
Jo då du har alldeles rätt. Jag använder trädformen i släktmatrikeln. Men även på de udda sidorna blir det fel, då grafiken ligger för långt ut i vänstermarginalen. Det syns tydligt då rubrikens linje börjar där den ska. Så jag har satt båda marginalerna till 20 mm och skriver med alla sidor lika för att komma runt problemet.
Av Stig Geber (M00028) Fredagen den 6 maj, 2005 - 10:39: |
Jag har rapporterat felet med sidnumreringen vid utskrift i RTF-format samt problemet med utskrift efter förhandsgranskning.
Av Gabriel Frisk Fredagen den 6 maj, 2005 - 16:38: |
Tack Gunnar för bekräftelsen. Nu undrar jag, har jag blivit blind eller..., alltså jag hittar inte sidan för felrapportering? Hur gjorde du Stig?
Mvh
Gabriel #14972
Av Kai Thurfors Fredagen den 6 maj, 2005 - 17:25: |
Det rapporteringssystem, DISRapp, som Stig och jag refererade till, används av Disgen-faddrarna och -utbildarna (för att vi ska få en enhetlig rapportering och en kontroll av fel, innan utvecklare eventuellt kopplas in).
Av Gabriel Frisk Lördagen den 7 maj, 2005 - 11:39: |
Det här är såna buggar som borde rättas med det snaraste, helst före sommaren...
Mvh
Gabriel
DIS #14972
Av Kai Thurfors Lördagen den 7 maj, 2005 - 12:21: |
Vi ska titta på det, men det är inte säkert att det kan lösas snabbt. (Då hade det nog varit gjort i en tidigare version).
Av Jimmy Larsson Söndagen den 8 maj, 2005 - 07:07: |
Hej
Några frågor ang utvecklingen av Disgen:
1) Vilka utvecklar Disgen?
2) När är nästa version planerad att släppas?
3) Hur ser feature-listan ut för nästa version?
Mvh Jimmy