| Av Kai Thurfors Torsdagen den 5 maj, 2005 - 11:56: |
Marianne, jag kan återskapa sidhänvisningsfelet, men det uppträder hos mig även om jag förhandsgranskar. Vad menar du med "Dock inga problem ...". Gäller det både sidhänvisningar och en generation-default?
Stig, lägger du in det i DISRapp?
Mvh / Kai
| Av Marianne Munktell Torsdagen den 5 maj, 2005 - 14:47: |
Kai!
Jag citerar Stig Geber 3 maj 10:38 ovan:
"Jag provade själv att göra en släktbok med 3 stamtavlor men hade vissa svårigheter att få RTF-utskriften att fungera. Det gick bra att förhandsgranska i DG men vid utskrift i RTF-format blev det inget innehåll i filen. Medlemmen har upptäckt att man måste skriva ut till RTF-filen direkt utan att förhandsgranska för att det ska fungera. Detta måste vara en bug i programmet."
Jag fick innehåll i mina filer!
| Av Gabriel Frisk Fredagen den 6 maj, 2005 - 07:29: |
Upptäckte en nygammal bug till: Om man ställer in bredare innermarginal för att skapa en häftmarginal och väljer spegelvänd utskrift av jämn sida och skriver ut en tabell i trädform, så hamnar grafiken in i texten på jämna sidor. Det här felet fanns inte i sista versionen av Disgen 7. Det kan inte ha med skrivartypen eller systemet att göra, eftersom felet uppträder redan i förhandsgranskningen. Kan någon annan bekräfta?
Mvh
Gabriel
Dismedlem #14972
| Av Gunnar Jonsson Fredagen den 6 maj, 2005 - 09:33: |
Gabriel.
Jo då du har alldeles rätt. Jag använder trädformen i släktmatrikeln. Men även på de udda sidorna blir det fel, då grafiken ligger för långt ut i vänstermarginalen. Det syns tydligt då rubrikens linje börjar där den ska. Så jag har satt båda marginalerna till 20 mm och skriver med alla sidor lika för att komma runt problemet.
| Av Stig Geber (M00028) Fredagen den 6 maj, 2005 - 10:39: |
Jag har rapporterat felet med sidnumreringen vid utskrift i RTF-format samt problemet med utskrift efter förhandsgranskning.
| Av Gabriel Frisk Fredagen den 6 maj, 2005 - 16:38: |
Tack Gunnar för bekräftelsen. Nu undrar jag, har jag blivit blind eller..., alltså jag hittar inte sidan för felrapportering? Hur gjorde du Stig?
Mvh
Gabriel #14972
| Av Kai Thurfors Fredagen den 6 maj, 2005 - 17:25: |
Det rapporteringssystem, DISRapp, som Stig och jag refererade till, används av Disgen-faddrarna och -utbildarna (för att vi ska få en enhetlig rapportering och en kontroll av fel, innan utvecklare eventuellt kopplas in).
| Av Gabriel Frisk Lördagen den 7 maj, 2005 - 11:39: |
Det här är såna buggar som borde rättas med det snaraste, helst före sommaren...
Mvh
Gabriel
DIS #14972
| Av Kai Thurfors Lördagen den 7 maj, 2005 - 12:21: |
Vi ska titta på det, men det är inte säkert att det kan lösas snabbt. (Då hade det nog varit gjort i en tidigare version).
| Av Jimmy Larsson Söndagen den 8 maj, 2005 - 07:07: |
Hej
Några frågor ang utvecklingen av Disgen:
1) Vilka utvecklar Disgen?
2) När är nästa version planerad att släppas?
3) Hur ser feature-listan ut för nästa version?
Mvh Jimmy