Av Per Schröder Fredagen den 27 september, 2002 - 13:11: |
Ett (litet) problem vad beträffar sökindex är med efternamn av typen 'von Mörner'. Jag har påkopplat funktionen att innehållet i sökindex uppdateras efter varje ändring och alla nya jag lägger in hittas direkt. (T ex om personen enbart heter Mörner). Men nya personer som heter von Mörner hittas inte (bara gamla). Jag måste nu återskapa sökindex för att hitta dem och det blir ganska jobbigt i längden. Nu är det ju inte så värst många personer som det rör sig om, men något är ju fel.
Av Karl-Edvard Thorén Tisdagen den 1 oktober, 2002 - 19:12: |
Hej Per !
Det är ett gammalt fel att sökindex inte uppdateras även om detta är markerat.
Detta är fel nr. 547 och skall vara rättat i nästa uppdatering.
Av Stig Geber (M00028) Tisdagen den 21 januari, 2003 - 23:17: |
En medlem hade lagt in ver. 8b men fick inte sökning att fungera. Vi provade att uppdatera utan resultat. Hon lade in 8b på nytt men fick meddelandet att filen nplugbridge.dll saknades. Jag sände över denna fil men sökningen fungerade ändå inte. Till sist förslog jag att vlja Inställningar/Grundinställningar och dp fungerade allt igen. Vad kan ha orskat detta problem?
Stig Geber
Av Christer Gustavsson Onsdagen den 22 januari, 2003 - 08:03: |
Stig, vilka val var gjorda för sökindex (under Verktyg - sökindex) före och efter att Grundinställningar valdes? Försökte ni att återskapa ev index när installationen var kompletterad med den saknade filen?
Av Per Schröder Fredagen den 31 januari, 2003 - 14:18: |
När kommer 'nästa uppdatering' som Karl-Edvard pratade om (fel nr 547) - jag har laddat ner version 8.0c - men felet kvarstår fortfarande. När jag lagt in poster med dubbla efternamn typ von Post, af Geijerstam måste jag ta bort sökindexen och återskapa dem på nytt för att få med personerna - det gäller alltså enbart dessa typer av namn. Alla andra kommer direkt med i söklistan. Mycket irriterande då jag börjar få en rejäl stor databas, så det tar mycket lång tid att återskapa sökindexen.
Dessutom kvarstår fortfarande felet med kolumnbredden till en viss del - något bättre men inte bra.
Per S
Av Per Schröder Fredagen den 31 januari, 2003 - 14:24: |
Ett litet tillägg med dubbla efternamnsökningen. Söker jag på von Post kommer personen inte med. Inte heller på Post - men på *pos* kommer han med - men då kommer t ex Posse med också.
Av Kjell Johansson Lördagen den 1 februari, 2003 - 10:13: |
Om kolumnbredden.
Jag skrev till en fadder om att felet kvarstår till viss del.
Svaret jag fick var, att det inte funnits någon anledning att kontrollera detta.
Men jag fick ju ett svar ändå.
Av Marianne Munktell Lördagen den 1 februari, 2003 - 10:24: |
Kjell!
Jag skrev att JAG inte haft anledning att pröva! Jag hänvisade till vad som står på sidan om uppdateringar till c-versionen om detta problem. Mer vet jag inte!
Av Gunnar Jonsson Lördagen den 1 februari, 2003 - 18:36: |
Angående kolumnbredden, så fungerar det nu perfekt i mina två datorer. Så det kanske är datorberoende. Men problemet berodde på att när man ställde in bredderna så gjordes detta så att programmet kom ihåg bredden i mm (eller nåt) på kolumnerna. Men vid inläsning av bredden vid omstart av disgen så användes ett värde för bredden i antal pixlar, vilket då inte stämde. Så just denna felorsak är rättad till 8.0c. Försök med ett gammalt knep, att stänga söklistefönstret innan du stänger ner disgen.
Av Kjell Johansson Lördagen den 1 februari, 2003 - 20:33: |
Gunnar!
Jag brukar använda ditt gamla knep, om jag inte har för bråttom och glömer det.
Kjell